6 december - Så va det söndag igen

Så nu var det söndag igen. Det har varit en bra helg, ingen galen, men såna kan man väl inte alltid ha :)
I fredags va jag.. haha nu fick jag tänka till.. ja hemma hos Daniel. Vad ska man säga :P

Sen så igår va jag hemma hos Paula på inflyttningsfest, hade inte pengar till gå ut, får hålla i dem lite :P Så det passade bra att dra dit, men va i staffanstorp så jag körde.. tro fan man tar buss eller taxi dit.

Men kunde sova där så kunde dricka. Men hade en rolig kväll, alltid kul träffa mina vänner som jag i hela grundskolan gick i samma klass med.
Alla minnen :) Och vi visste alltid om att i skolan va vi "töntarna" men haha diident caare, hade sjukt roligt all the time :)


Och jag kan erkänna jag är glad jag alltid varit sån person som aldrig brytt mig om vad andra tycker om mig, jag blev alltid kritiserad, mitt sätt att vara på, tänka på, klä mig på.. men jag e så glad att det aldrig bekom mig, så länge jag va på det sättet jag trivdes på så kände jag mig trygg i mig själv.
Det va det enda jag brydde mig om, vad som fick mig att trivas, vad som fick mig att känna "detta är jag".

Och nu när man tänker tillbaks, jag tycker det är starkt av en 12-15 åring att va så, i skolan är trycket starkt och man vill bara passa in och vara accepterad och det är en miljö där alla vill va "populära".

Nu är jag 23, då är det inget konstigt om jag utvecklat stabila ben och en känsla av trygghet inom mig själv, men att som redan 12 år.. när alla andra vill man ska röka, då får man va med dem "coola".
Göra si och vara så så får man också va med i coola gänget.
Men bara tacka nej för man vet "det är inte jag" och gå sin egen väg.

Jag är inte perfekt, jag minns jag testade röka med men jag fann ingen mening med det och jag sket fullständigt i om jag inte fick va med dem coola om jag lät bli, haha. Va ju fan äckligt :P

Haha, ja.. jag är tacksam :) Nu ska jag tvätta och försöka städa undan.. härliga söndag :)

                           

                        Båten - syrran Nadine, Josephine and me   

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0