13 november - Inte diskriminering?

Jag kom att tänka på vad min syster sa häromdagen, som har stört mig. Hon jobbar på Hilton i Danmark. Och in kommer arabiska ambasaden. Och dessa säger "Inga kvinnor får tilltala oss" Så inga kvinnor som jobbar på stället får lov att prata på dem.

Men jag säger så här.. om dem kommit in och sagt "inga mörka människor får tilltala oss" vad hade det varit då? JO diskriminering!
Men när det handlar om ett kön, en kvinna.. då är det helt okej, då räknas det inte, utan bara så det ligger till.

Ibland skäms jag över människor beteende och sätt att tänka på.

Usch, nu ska jag hoppa in i duschen och försöka släppa detta (man blir faktiskt upprörd).

Have a lovely day!

Kommentarer
Postat av: Mia Persson

Vaaaaa.. sa dom så? :S Så sjukt!!

2009-11-13 @ 12:55:27
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0