20 november - Är det fel att ha könsroller?

Oooh myy goood, ääntligen helg, fy fan vad jag sett fram emot det. Vet inte varför men denna veckan har känts mer dryg än andra.. jag ser fram emot att kunna sova så länge jag vill. Men lovar imorgon vaknar jag överpigg 7 på morgonen :)

Jag tänkte en tanke.. varför är det så mycket i Sverige att man ska försöka sudda ut könsrollerna mellan en man och kvinna.
Att det finns olika "roller" är inte problemet.. problemet är att människor värdesätter rollerna olika.
Till ex klassiska, en kvinna som är hemma och tar hand om barn och hushåll har lika stort värde som en man som jobbar och fixa den ekonomiska biten.. varken kvinnans roll eller mannens roll är mer betydelsefullt.

Utan den ena kollapsar systemet dem byggt upp.

Vad en man eller en kvinna väljer att ha för roll här i livet så är det lika värt oavsett.. if u know what Im saying?
Ja som sagt var, det är vår syn och sätt att gradera saker på som ställer till det för oss :P

Tryck i mig en kanelsnäcka nu, funderar på en till ;)

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0