26 november - Torsdag ja

Ooh nu är det fredag imorgon, yeeees! :)
Ni får ursäkta men jag förstår verkligen inte syftet med att jobba 8-5, 5 dagar i veckan, nästan hela sitt liv. Egentligen, det är det man lägger ner det mesta av sitt liv på.. och sen.. dör man.

Jag håller fullt med om att jobba är hälsosamt, man bygger självkänsla, man mår bra. Men många BLIR sitt jobb, jag anser inte det som är meningen, man jobbar så mycket att man är sitt jobb, det är ens identitet.

Nej, vet inte vad jag ska säga, man gör väl det för man inget val har.

Ja, idag har jag iaf också jobbat, sen snabbt in på ikea. Jag vet inte vad som gått i mitt huvud idag men jag har kört som en kratta, kört på saker hit och dit..


Någon mer än jag som bara ibland känner för sticka? Just leave, se vart världen för en..det får bära eller brista men livet kan inte va menat att bara va här? Ha samma rutiner dag ut, dag in, varje dag, varje år. Leva i en liten prick på hela denna stora jord.
Livet väntar inte på en, det gäller att använda det eller låta det rinna ur sanden...
Men hur gör man?                                              

              

Kommentarer
Postat av: Mia

Jo du, de känner nog alla.

Fan, jobbigt! Bara sticka iväg.. så jävla härligt de hade varit!!

2009-11-27 @ 02:05:03
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0