6 april - En helt ny värld

En av dem mest frusterande sakerna tycker jag är när man känner sig maktlös. När ens ord inte har en inverkan och man bara tvingas se på medans personen lever i en värld ingen borde leva i.

När det inte spelar någon roll hur mycket jag säger att personen är en sådan fin och bra människa och värd något bättre.
Att det finns en värld så mycket mer än den hon lever i.
För i slutändan som kan få alla ord att börja existera är när hon själv säger dem till sig och tror på dem. Det är då dem får ett liv..det är då hennes värld kan växa.
Man kan inte tro åt andra.. det funkar tyvärr inte så :(

Vi alla lever i en egen värld där vi värdesätter oss själva på olika sätt och sanningen är att man ger inte sig själv än va man tror man är värd.


Jag minns jag själv en gång undrade varför han behandlade mig så enormt bra, för mig gick det över mina förväntingar efter vad jag själv kan se i min värld.
Och jag frågade en gång när vi satt i soffan varför han behandlade mig som en prinsessa och han bara tittade på mig och gav mig ett svar som lät så självklart för honom.
-"För du är en prinsessa."


Om det varit så enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0