12 augusti

Va hos sis igår.. her birthday. Åt tårtan som hon och sis Nadde hade gjort.. god faktiskt, haha. Och busade såklart med hennes kattunge.. som dem sett nu inte är en tjej utan en kille så fick byta namn till Jambo :P

Sen tvingade jag över mina brödrar Liam och Glenn att se film hos mig. Hachiko. Jag gråt oehört första gången jag såg den (tillochmed P hade tårar, trots han inte ville visa mig, men jag såg hehe. Och han gråter aldrig till filmer).
Och jag hade lika mycket tårar när jag såg den igår med. Sjukt rörande och en sann historia..därför mitt hjärta brister när jag ser filmen. Otrolig hund.


Läs här:
"När akita-valpen kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid, när hans husse Parker Wilson (Richard Gere) slutar jobbet, står Hachiko och väntar på honom vid järnvägsstationen. Hunden blir en älskad familjemedlem. Men en dag får Hachiko vänta förgäves, hans husse kommer inte. Trots det väntar han troget på honom varje dag i under de kommande nio åren. Hachikps öde berör många människor, som passerar stationen och de hjälper honom med mat och varma ord."
 
Riktiga Hachi


Dem gjorde en staty där Hachi satt varje dag och väntade på sin husse



Över till något roligare, som jag aldrig kan sluta skratta åt, skrattar med kärlek för dig Liam, men its so funny.. hahah.
Kolla!

Han har alltid varit lite och smal men en period hände något och
han slutade bara inte att äta :P
Denna bild får mig i garv varje gång.. love u :)


Men han har växt till sig, fått en makeover ;P Är en charmtroll
(som han faktiskt varit sen han va liten) med glimten i ögat
så tjejerna i hans ålder faller ;P



Och idag är det tur för Söder att fylla år.. tre födelsedagar redan denna veckan och på lördag fyller Susanne (eriks sambo) år. Hihi.
Och P:s syster kom över nu så ska slita mig från datorn, se om hennes son är sugen på leka lite. Övercute :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Hachiku är en otrolig film. Den kan nog få vem som helst att gråta, kille som tjej. Den är så fin. Den fick Don o mig och gråta med. Jag tycker så mkt om den filmen.

2010-08-12 @ 13:16:50
URL: http://www.rosentjejen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0