28 augusti

Det finns ett program som går just nu när jag skriver detta inlägg. Och varje gång det går ändrar jag kanal för jag får bara irritationskänslor.
Och det är programmet Extreme home makeover. Det är ett äkta just for the tv.

Ja dem människorna bor under väldigt dåliga förhållanden (och oftast har det hänt något dramatiskt i deras liv med).
Klart det är synd om dem, ingen människa ska behöva bo så. Men det dem gör för hjälpa dem är för tv.

Dem åker dit, bygger en makalöst hus, enormt inprincip alltid och lyxgrejor. Men problemet som detta programmet inte visar är vad som händer efter.

Familjen står kvar med problemet som gjorde att dem från början bodde i så dåligt hus.. Inte tillräckligt med pengar. Och då kan väl vem som helst räkna ut med röven vad som kommer ske med deras nya gigantiska hus som dem inte kommer ha pengar för kunna underhålla.
Dem tvingas ju sälja.

Då menar jag, varför inte bygga ett normalt hus med normal standard som är mer realistiskt för dem att kunna ha råd med? För det va väl vad programmet handlar om, att hjälpa?
Nej, men då blir det ju inte roligt program, its all about the numbers thats whatching. Därför det irriterar mig :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0