8 augusti - Spelar åldern roll?

Vissa anser att åldern spelar roll i ett förhållande, andra inte. Jag själv tillhör förstnämda... jag tycker det spelar roll.
Och förnekande är den som inte anser det tycker jag.

Visst, kärlek kan falla oavsett åldersskillnad. Jag tror faktiskt det finns de som har äkta kärlek trots "the gap is big". Men åldern spelar roll i ett sådant förhållande för det finns ren fakta man inte kan förneka.

Beroende på åldern så ligger vi i olika nivåer av erfarenhet och utveckling. Ja, jag vet det finns de som upplever mycket i unga åldrar och mognar snabbt.
Men faktum är att biologiskt sätt ändras vi fysiskt också med vår ålder. Det medför andra risker för ett förhållande med storåldersskillnad som inte ett jämnårigt förhållande har.

Och det, har ni tänkt på att om en 25åring är tillsammans med en 50åring att 50åringens 25 år framåt åldrar han/hon på mycket mer än va en 25åring gör med sina 25 år framåt. Förstår ni vad jag menar?
Så trots det är lika många år fortfarande mellan dem men fysiskt sätt är "the gap" ännu större. Och sådana saker är ju viktga beroeende på hur man vill bygga sitt förhållande.
Vill man ha en lång framtid ihop. Vill man ha barn och allt vad det innebär längre fram med ett barn. 

Jag anser inte det är fel att va tillsammans trots åldersskillnad (så länge man är över 18*). Faktiskt upp till var och en vad dem vill göra.
Men gå i någon dvala och tro att åldern inte spelar roll..ja, jag tror.. inser man att den gör det så är det nog mer hjälp till sitt förhållande.
Sakna okundskap eller bara förneka stjälper en.. tror jag. 


*Och jag säger inte 18 år bara för man är myndig då. Vetenskapligt bevisat att vid 18 år är hjärnan tillräckligt utvecklad för att kunna förutse konsekevenser utav sina handlingar.

Godnatt everybody 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0