9 augusti - Feströkning

Asså jag stör mig på folk som kallar sig för icke rökare för dem "bara feströker". Vakna upp! Då är man rökare.

Om feströkare räknas till icke rökare.. vad kallas då dem som aldrig rör en cigg, såna som jag?

Jag anser dem är rökare och jag är inte! Det finns egentligen inte ett ord "feströkare" för cigg.. det är vad folk bara använder som ursäkt för kunna kalla sig för icke rökare.
Men det är vad man säger "du kan inte både äta kakan och få ha kvar den" Du ska inte få va glad att kalla dig för icke rökare för du bara är en "feströkare".
Du hamnar i kategorin rökare.. thats it!

Idiotsvar på frågan "Är du rökare?" - "Nej bara feströkare." Hör hur sollat det låter.
Rätta svaret är - "Ja men feströkare." Det är godkänt.

Dummaste jag hörde va i ett program där doktorn frågade en kille om han röker. Han svarade "nej.. bara när jag dricker."
Doktorn svarade tillbaks - "Hur ofta dricker du då?" Varav han svarade - "Varje dag." 
Hahah.. skämt eller? Är du en icke rökare för du "bara" röker när du dricker men du dricker varje dag? Hahah snälla säg att så korkade människor inte existerar! :) Han borde kanske uppsöka AA med.. :P


Och jag vill inte höra någon likställa "så du menar att man är alkolist om man dricker varje helg" Det är skillnad.. men ja man är alkolist om man har behovet att dricka varje helg.  Och eftersom folk endå hittar på ord som "feströkare" kan jag då hitta på ett ord för det.. "helgalkolist" "festalkolist" så enkelt va det.. så behöver alkolisterna inte se sig som alkolister för dem dricker ju bara på helgen eller när dem festar (låter korkat va?)


Och jag bryr mig inte om folk kallar sig för rökare eller feströkare men jag bryr mig om att folk som feströkare försöker se sig som icke rökare.
JAG är en icke rökare, jag rör aldrig en cigg.. inte ens när jag festar eller dricker.. jag är en icke rökare.

HATE smoke!! :) 

Tack och hej 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0