9 augusti - Fetischer

Varför kallar man det för fetisch när en person gillar tjocka kvinnor/män? För att man inte attraheras till vad vi har som ideal över hur män och kvinnor ska se ut. Gillar du personer utöver idealet så är det en "fetisch", speciellt om en man gillar stora kvinnor.

Bara jag som tycker det är fel kalla det för fetisch? Jag tycker en fetisch är en "sak" man gillar till exempel när tjocka kvinnor sätter sig på en (som jag ser på ett program nu) men inte att kvinnan i sig är en fetisch.
Eller att man tänder på högklackade (vilket jag fan gör, haha). Eller bondage och allt möjligt so finns :P

Vad det nu kan vara för saker.. men jag tycker det är fel att säga man har en fetisch när det gäller vad typ av utseende man gillar hos en människa.

Och jag tycker absolut ingen fetisch är fel så länge man inte skadar någon oskyldig. Det är en sak som medför en positiv känsla för den personen i sig. Så ser inte fetischer som något dåligt men tycker bara det är fel att säga att någon har en fetisch för den gillar ett utseende som är utanför idealet.

Ja som sagt.. fetisch tycker jag handlar om saker och handlingar.. inte om personliga utseende.


Och jag gillar fan inte det Wii Fit Plus, varje gång jag ställer mig på den säger den jag gått upp i vikt.. slänger den snart i golvet :(

Kommentarer
Postat av: Sarah

haha men muskler väger mer än fett så kanske därför du väger mer :D

haha såg det programmet igår åsså, min åsikt - ingen trevlig syn!

2010-08-10 @ 12:23:00
URL: http://srevemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0