11 augusti - Vad som räknas

Jag vet inte. Det känns som..låter man en negativ tanke sippra in så ebbar den sig fast direkt. Ligger och gror.. och det blir som en ond cirkel.. ju mer man tänker på den desto större blir den och ju större den blir desto mindre kan man låta bli att tänka på den.

Det gör inte mig tokig.. utan det snarare knäcker mig. Alla har vi bra och dåliga dagar men förr hade jag fler bra än dåliga.

Är det utsidan som får mig att må dåligt på insidan eller är det insidan som gör att jag mår dåligt på utsidan? Tankar är förrädiska egentligen.. tankar har en enorm makt för det är tankarna som skapar min värld ju.

Och jag vet inte om det är så att.. ser jag saker för vad dem är eller skapar jag det bara för jag tänker som jag gör?
Så jag är livrädd för tänka dessa dåliga tankarna.. men samtidigt lämnar dem inte mitt huvud.


Ibland känns det som.. jag hade hål på den lilla bubblan jag levde i och ju mer den töms.. ju mer ser jag av världen.
Världen.. eller jag.. är inte som det va inuti bubblan.

Jag saknar när jag va yngre och...mådde så bra, trivdes så bra i mig själv. För det är allt som spelar roll har jag lärt mig.. hur man mår. Jag saknar det, jag saknar det som fan.


Och grattis sis Evelina på din födelsedag :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0