24 augusti - Lägenhetscheck

Sitter jag och kollar på lägenheter. P har beslutat sig för sälja huset.. inte vet jag vart den ideén kom ifrån. Han kom hem 23.30 från jobb igår och sa det rätt ut.

Jaha but thats just all good for me, gillar inte Eslöv endå.. skönt slippa komma hit fler gånger :P Och han sa antingen Malmö eller Arlöv (och Arlöv är bra så att där finns väldigt fina lägenheter, nyrenoverade, för bra pris.. men endå nära till Malmö).
Hans tanke till detta är att han vill spara in pengar.. det är dyrt i omkostander att ha hus. Så detta tycker jag bara är en bra idé. Varit på han mycket om att han måste börja spara. För även om man har ett fast jobb och bra lön så är det endå viktigt i fall att.
Något min mamma alltid lärt oss.. sparande är a & o.. jätteviktigt.

Så jag sitter här och fördriver tiden lite med kolla runt för P har endå inte så bra koll på områdena i Malmö och det finns (enligt mig) en hel del områden som bara är att säga nej till direkt.. :P



Well.. då har jag fått att jag ska jobba denna helgen med, fredag och söndag. Redan märkt att vara ledig på en vardag är inte samma sak som va ledig på helgen.
Helgerna är heliga för mig på något sätt.. men ja.. jag får en bra lön i alla fall (fast på Hilton hade jag endå fått samma på en vardag, bra betalt endå, men man får ju börja någonstans).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0