6 augusti - Även jag bryr mig ibland

Ibland är jag nog väldigt långsint. Att det finns olika åsikter och sådant, I dont give a crap om vi inte tänker lika. Mer intressant att diskutera med en som tänker annorlunda från mig.. så jag lär mig något nytt ju.

Men jag tåler fan inte (jag har inte släppt det trots det va några veckor sen) när andra yttrar sina åsikter och känslor för mig och sen när det kommer till saken så får jag (via andra) höra att denna person påstår det är jag som sagt åsikterna till henne.

Då smäller jag av, förlorar all respekt. Jag satt och lyssnade och tänkte "oj hon behöver nog prata av sig lite" så jag lyssnade på henne. Och sen va det inget jag sa vidare till någon annan för jag tänkte det är endå en sak mellan henne och mig, vill hon andra ska veta det hon sa får hon berätta det själv.

Och sen glömde jag det. Livet går vidare och eftersom det endå är inget jag tänker föra vidare lägger jag inte det på minnet iheller.

TILLS jag får höra varför vissa undrar varför jag har sagt sådana saker.. STOOOOOOPP! Spola tillbaks.. say what? Hon som jag suttit och lyssnat på, låtit få del av min tid och öra påstår jaaag sagt dem åsikterna till henne (inte hon till mig som det va).

Då dampade lilla Vanessa.. det godtar jag inte. Och jag anser jag kan skriva av mig här för jag har redan pratat med henne om detta.
Första jag gjorde när jag fick höra fan. Och trots jag fått en ursäkt (väldigt dålig sådan.. menar kom igen.. "var förvirrad"? High on crack och förvirrad kanske ja om man inte ens kommer ihåg vad och vilket det är man själv säger.

Ja nog långsint för jag har svårt att släppa sådana saker.. för mig är det ett svek. Jag låter dig få prata av dig och sen kastar du mig under bussen för rädda dig själv.
Det förändrar hela min syn på en människa och finns alltid kvar i mitt bakhuvud när jag träffar en sådan person.


Och varför jag skriver detta nu när det endå va ett tag sen är att mina känslor för detta kom tillbaka när jag läste ett blogginlägg från henne att hon gärna testar andra människor om dem alltid står för sina åsikter eftersom hon gör det själv. Kidding me?

Jag borde nog inte ens bry mig, slöseri.. men nu gör jag :P


Nu ska jag se på tv, haha...

Kommentarer
Postat av: Sarah

iiisch, detta lät inget bra. men det är typiskt människor, de ska ha hjälp, stöd osv men sen kan de lika bra sätta kniven i ryggen. empati? vad betyder det?

aaaaaah, galet!

2010-08-06 @ 18:19:00
URL: http://srevemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0