11 december - Sluta färga håret?

Jag har nog bestämt mig.. jag ska sluta färga håret. Jag har länge velat för samtidigt som jag gillar blont är jag fundersam på vad min hårfärg är och hur jag passar i det.
För jag har något åt mellanblont.. även kallat råttfärgat :P Men faktum är att jag tycker inte det är en ful hårfärg.. och göra sedan kanske ljusbonda slingor i det ger skitsnygg effekt i håret tycker jag.
Och ibland tänker jag, kanske får ansiktet en snyggare "inramning" om man inte har så fullt ljus färg men också tänker jag, kanske ser jag skiiittråkig ut i mörkare blont..trist lixom.

Men vem vet hur länge det håller att jag inte klarar färga det.. men just nu känner jag bara "äsch om jag inte färgar det på ett bra tag.. finns något som heter frisööör" Och dit man man ju i så fall bra gå och färga blont igen.

Så känner bara, jag låter håret vara.. trots det kommer se för jävligt ut med utväxten, men tänkte också efter det växt ut en bra bit så kan man nog se vad för hårfärg jag har och då kan jag bara färga hela håret i så fall mot det hållet så ser det kanske bättre ut :P

Men just nu när jag har typ en cm utväxt är det inte lönt, min utväxt ser nästan svart ut jämför med det blonda, men jag vet jag inte är så mörk.. när jag va brunett såg min utväxt överljus ut.. och så ljus är jag inte iheller.
Så jag vet att det som syns nu är bara kontrast mot resten av mitt hår.. så måste det låta växa en bra bit så kanske man ser lättare :P

Ska se bara om jag klarar av det och inte går och gnager mig på insidan av att man ser utväxt, ni som färgar håret blont vet säkert vad jag menar.
När det känns som håret är "smutsigt" när man ser utväxten komma :P


När jag ser det så vill jag bara ha det blont :P



//Out



Kommentarer
Postat av: Sarah

Alltid kul att prova med ngt nytt! :) En tjej ska förnya sig med jämna mellanrum med ngt.. Tror d blir skitsnyggt om du lägger slingor. :)

2010-12-11 @ 11:12:39
URL: http://srevemark.blogg.se/
Postat av: carro

håller med sara=) jag personligen har alltid föredragit slingor när jag varit blond, det ser fräscht ut och ger ett mer naturligt intryck tycker jag!=) tvärtemot när man färgar det helt blondt då det inte alls ser naturligt ut.. /kram

2010-12-11 @ 11:20:58
Postat av: Mia

Jaaa äntligen har du bestämt dig :D haha Som mig, de klarar vi nessi! Duktig.

2010-12-11 @ 12:29:02
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0