19 dec - Slav under smink

Det va en tanke som slog mig när jag jobbade. Jag själv och alla tjejer/kvinnor runt om mig sminkar sig lixom. Och en sak som gjorde att jag beslöt mig för inte sminka mig va en del på grund av barnen, speciellt flickorna.

Mycket kommentarer om hur fin, söt, fina ögonfransar och så vidare som barnen (mest flickorna) ger. Barn i skolåldern är väldigt lättpåverkade och jag ville bara visa dem att allt handlar inte om utseende.
Och speciellt för flickorna, att man är vacker endå trots man inte har smink på sig (och att dem inte tidigt behöver känna dem vill sminka sig..för underligt dem vill det när alla kvinnliga förebilder/vuxna som sina fröknar och mammor, alla bär smink varje dag.)

Och de på arbetsplatsen sa med att dem skulle aldrig gå till jobb utan smink(både kvinnor allt från 20-30 års ålder till 50+).
Och jag vet mina vänner säger dem aldrig skulle gå till jobb utan sätta på sig smink.. eller åka till stan eller annat där man visas ute.

Och jag menar inte att det är fel att sminka sig men om man tänker efter.. hur mycket är man slav under smink? Jag har avvant mig att känna behovet att sminka mig för gå till jobb eller för åka upp till stan (även om jag ibland endå sätter på mig smink när jag ska upp till stan).
Och jag är absolut slav under smink när jag ska ut och festa.. finns no chance in hell jag går ut till nattklubb utan att ha sminkat mig.
Och vi säger.. jag skulle inte iheller aldrig på en första dejt gå utan smink. I så fall ska jag först ha lindat in honom och han är min innan han får se mig utan.. haha skoja.. men ni förstår.
Så slav under smink är man ju.. eller hur?


Bara en tanke jag haft :P

//Out

Kommentarer
Postat av: Emma

det är så sant. dock använder jag inte smink om jag inte orkar :p så jag känner inte att jag är slav under sminket, men så klart när man vill känna sig fräschare.. det är som du säger, så många som väljer att aldrig visa sig utan sminket, och det är skrämmande. fortsätt med dina kloka ord :D

2010-12-19 @ 09:55:48
URL: http://emmaasktindberg.se
Postat av: Sarah

absolut är man det! jag tar inte heller mkt smink när jag ska till jobb, lite mascara så var det gjort. men det kan bero på vilket yrke man har med, hade jag jobbat i butik så skulle jag fixat mig ännu mer. =P Hemska tanke egentligen men samtidigt kan det vara kul att "ändra" sitt utseende ibland.

2010-12-19 @ 12:30:34
URL: http://srevemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0