20 december - Citat

Uhållighet är större än styrka, och tålamod är större än skönhet. - John Ruskin

Det är svårt att försökta låta bli att lägga sig i andras tillvaro, i synnerhet inom familjen. Men vi kan lära oss av mannen vars gode vän körde tre mil på motorvägen fram och tillbaka till arbetet varje dag:
"Hur står du ut?" frågade han. "Jag har försökt och jag skulle inte kunna köra en kilometer i den där trafiken utan att börja vråla åt alla idiotiska bilförare som antingen kör för fort eller för långsamt eller byter fil i ett. Ingen lyssnar på en. Jag skulle bli tokig."
Hans gode vän svarade: "Problemet är att du försöker köra varenda bil omkring dig. Jag kopplar av och kör bara en enda bil - min egen."

Vi har bara ett liv att leva, och det brukar räcka för att hålla oss sysselsatta. Om vi ägnar för mycket uppmärksamhet åt hur andra lever, försummar vi oss själva.

Vad kan jag låta bli att lägga mig i idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0