21 december - Jullov

Klockan halv 8 på morgonen och ska om ca 25 min dra till jobb. Min sista jobbdag för detta året.. och det ska bli så jävla göööött att va ledig.
Skolavslutning idag och vid halv 5 slutar jag och P kommer och hämtar upp mig:)

Fått låtar av personalen för de vuxna ska sjunga för barnen några jullåtar. Fick frågan igår om jag hade tränat "eeh nej.. jag är endå bara vikarie så.. det får ni sköta" haha.
Men lixom vadå, jag är ju bara det.. jag har inget ansvar när det gäller sådant, så varför ska jag sitta och plugga in en massa jullåtar på min fritid :P
Har ju inte med barnen att göra på det sättet.. en viktig/allvarligt ansvar. Väljer dem göra något kul för barnen och sitta hemma och plugga är det deras ensak.
Inget jag fått va med att besluta om.. så inget jag känner jag ska behöva ta iheller på min fritid :P hihihi. Kan endå stå med och mima, hahah.

Men jag kommer sakna barnen.. min kommentar va till personalen "jag beundrar er för klarar av dessa barn.. men jag är tacksam för jag inte har fast jobb här".
Och aldrig sagt eller känt så innan. Alla som satt sin fot i den klassen förstår vad jag menar. Men end del av mig har endå kommit att tycka om dessa "bråkiga" barn. Man vill och hoppas så väl att det ska gå bra för dem upp i åldrarna för dem är endå människor lixom. Dem har endå vis charm.


Nej, efter idag så jullov för mig med :) Ikväll lär jag nog ta det lugnt men imorgon, när P endå är på jobb, så lär jag tvätta och storstäda huset. Behövs.. mäns städning.. va fan är det lixom, dra dammsugaren snabbt över golvet och färdig? Kom iiiigen, ansträning tack :P hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0