29 december - Reahandel

Igår åkte jag och kille för kolla lite i affärer. Inte för jag trodde jag skulle hitta något bara för det är rea. Jag får inte det "reaviruset" som många andra verkas drabbas av.

Jag vet när jag gått i butiker sen innan att det finns inget jag gillar.. så klart det inte finns mer saker på rea, same shit ju.
Och är det bara jag som tycker att detta med rean inte är som förr? Jag tycker att när man går in i en butik så är det mycket som INTE är på rea och så hänger det typ i ett litet hörn hänger lite reakläder.
Mellandagsrean ska just va den rean då det verkligen är REA..speciella readagar, men inte nu längre tycker jag.
Jag tyckte att förr va det mycket mer rea i butikerna och jag tycker man bara hör mer och mer om hur butiker lurar att det är reapriser.. men icke.

Men människor kan väl ha huvudet på skaft med. Jag har sagt det.. jag varken under reatid eller vanlig tid till exempel går och köper en dator eller annan teknisk pryl själv. Säljarna skulle kunna rippa mig off totalt föt jag har noll koll på sådant.
Jag tar alltid med mig en kunnig. Och där jag är kunnig som kläder och så, jag vet vad piserna brukar ligga på och jag får inte reaviruset bara för där står rea på det. Bara tar och handlar utan tänka till "är det verkligen rea och behöver/vill jag verkligen ha det".

Jag har kommit till sån punkt, rea eller inte, jag orkar inte handla hem massa kläder och skor som bara sen ligger i garderoben. Det ska säga "klick" direkt annars tar jag det inte. Inget "mja men endå fint, helt okej, kan va bra att ha".
Säger det inte klick så nej.

Men klart awesome om man hittar på rea.. jag blir alltid skitglad när jag gör det :P Jag är inte en person som "ooh kolla så mycket dessa kostade..coolt" Jag skäms om jag lägger ut för mycket pengar på något.
Men hittar jag det billigt.. övernice. För det är enkelt hitta dyra saker, men hittar man bra saker till ett billigt pris..super :)


Men igår blev det ett bra pyjamasbyxor (har en förälskelse i pyjamasbyxor) som inte det va rea på men whatever. Och en kofta till min bejb..dock rea 1000kr halva priset..yes :P

Ja det va det :P


Tiden går verkligen fort..för mig ofattbart att jag kommer göra det, genomgå det. Det som bara varit tankar så länge blir snart verklighet.


//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0