5 december - Way off?

Är det jag som inte "mognar" med min ålder eller är det många andra som mognar snabbare än vad dem är för sin ålder?
Okej 24 är faktiskt inte så jävla ungt..men endå i min värld känns det så.. när man pratar om skaffa familj och barn.

När folk kommer in på det så känner jag "familj och barn? Är du galen.. jag är BARA 24" Medans dem känner "ja du ÄR ju 24.. time to make babys"

Jag lever nog i en helt annan uppfattning.. det där familj och barn, jag vet inte hur långt ner på listan det livet kommer.
Varför ska jag 24 år binda "fast" mig. Jag vill ut, jag vill se livet, världen (vill inte bara se malmö lixom), jag vill göra spontana saker som kräver att man inte har ett barn att ta hand om.
Jag vill bara kunna känna "nej fan vi tar en resa dit och bara göra det som känns skönt för dagen i en vecka."
Jag har redan ansvar nog med att jag måste se till att jobba.. efter det vill jag känna att all tid är MIN, så länge jag "fyller kvoten" med jobb kan jag va hur galen jag vill sen, göra vad jag vill.

Jag älskar festlivet, jag älskar att kunna när jag vill välja att klä upp mig, sitta med vänner och dricka, ut och dansa, göra galna saker.
Som förälder anser jag att man kan fortfarande festa MEN man måste planera det (fixa barnvakt och shit) och man som förälder har kanske lite mer att tänka på.
Beter jag mig som en galning ute så är det bara jag som får "skit" för det lixom. 

Så när folk pratar familjeliv.. nej jag fattar inte.. vadå familjeliv? Festliv menar du väl? Ut och leva livet menar du väl?

För jag menar.. sen när du väl är förälder så är du det för livet. Och jag erkänner.. jag är för egoistiskt för skaffa barn, mitt liv är MITT liv just nu.

Men många runt omkring, antingen så har dem redan sin familj eller snackar om hur gärna dem vill.. Bara jag som vill leva? Haha nej skoja, det kan man göra på många olika vis.
Men jag känner.. är jag way off som inte ens har familjeliv i tankarna? Jag har skor, klänningar, utomlandsresor osv i huvudet.





//Out

Kommentarer
Postat av: Sarah

GILLAR!!!

2010-12-05 @ 20:35:40
URL: http://srevemark.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är inte ensam om att känna så :)

tycker det är läskigt hur det här med barn kryper ner i åldrarna. den dagen man skaffar barn ska man inte behöva känna det där suget att gå ut, man ska kunna vara där till 110 procent. jag tror inte vissa inser vilket ansvar barn faktiskt är =/

2010-12-05 @ 21:57:50
Postat av: Manella

Du är verkligen inte ensam om att känna så, det finns många som känner likadant men hamnar i bakgrunden. Det är nästan som "mode" att skaffa barn i tidig ålder, bättre att verkligen leva livet innan man binder sig så, för det är ett riktigt stort ansvar att bilda egen familj :) jag är 25 & jag tänker verkligen inte på att skaffa barn nu :)



Btw, tycker om din blogg, mycket intressant att läsa :)

2010-12-05 @ 23:04:01
URL: http://guldfiisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0