Blivande mamma :)

By the way.. jag ska bli mamma..till två underbara sötingar :)) Jag och P har pratat om det ett tag, båda är från djurfamiljer och jag dör nästan av "tystheten" här hemma.
Jag är så van att det lixom ligger djur överallt, som tar min plats i soffan/sängen, lägger sig på min dator när jag skriver, biter mig i tårna när jag sover, lägger sig hos mig när jag är ledsen eller för dem bara vill bli (fast dem är vuxna idag) små bebisar som man ska gosa i sin famn.

Så av någon anledning så kom P på att han hade ju fått tips om att gå ut på blocket för kolla för där skänkes många katter som behöver ett hem.
Så bara för "skojs skull" gick jag ut och..där.. där va dem.. mina bebisar :))

Hade lagt ut annonsen en timma innan jag gick in och kollade.
En familj som har en honkatt som fått kattungar familjen inte kan ta hand om. Nu är dem 7 veckor..så vi ringde och vi va dem första, fick komma när vi ville och se på dem så vi åkte direkt.

Enligt regler måste kattungarna va hos mamman fram till 12fte veckan men när vi va där så sa hon "ni kan ta dem redan 9onde om ni vill". (Ville väl bara bli av med dem snabbt).
Men nej sa jag.. inte för det är regler men för kattungarna behöver och ska va hos sin mamma fram till 12fte veckan.
Det har jag lärt mig sen jag varit liten. Fram till 8onde veckan är dem beroeende av mamman. 8-12fte veckan uppfostrar mamman kattungana och lär dem hur en katt ska bete sig.
Sen lämnar hon dem och dem kan ta hand om sig själva.. och där kan vi ta över :P

Men det va ok för henne att dem stannade tills dess. Så i slutet av januari har vi två bebisar :) Vi hade planer på ha två stycken just så att när vi jobbar eller så så har dem varandra..så vi har varit ute efter två från en syskonkull, enklast.
Och här va dem.. precis två kattungar som behövde ett hem.


Våra blivande bebisar :) Kom gärna med namnförslag.
P vill Snobben eller Einstein till hanen men nej tack säger jag
så kom gärna med förslag :P
Sadora har jag fastnat lite för flickan eller Selin..men gärna förslag som sagt hehe.




//Out

Kommentarer
Postat av: Paula

Vad sägs som Kiara till flickan och Felix till pojken tex. Bara ett förslag.:P

2011-01-02 @ 14:24:18
Postat av: Vanessa

Ja Kiara va fint men har redan haft en katt som hette Felix när jag va yngre så tänker bara på honom isf :P



Men vi har redan bestämt namn.. Nike (som tydligen va en krigsgudinna berättade mamma hehe) och Baily

2011-01-02 @ 18:33:16
Postat av: Vanessa

Menar segergudinna :P muhah.. så coolt, dte ska hon lätt heta ;)

2011-01-02 @ 18:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0