Förälder?

Nu har jag redan sagt jag inte vill ha barn och det vill jag inte. Men en tanke jag har och funderat en del på är när folk säger "klart man hellre vill föda eget barn än adoptera, man vill ju ha sina egna gener."

JAG förstår inte det. Jag anser att gener hör inte ihop med föräldrarskap. Jag tror verkligen med hela mitt hjärta, att det kan vara så ibland att (om jag tar mig själv som exempel) jag kan föda ett barn men som inte är mitt barn, det är inte jag som ska va föräldern.
Och med samma tanke då att.. mitt barn behöver inte betyda att det ska komma från mig. Mitt barn som jag ska va mamma till kan finnas där ute.
För det har inte med gener att göra, att föra gener vidare.

Nu menar jag inte att föräldrar som föder egna barn inte ska vara deras föräldrar..(man måste vara övertydlig för det finns alltid spån som läser haha.)
Men jag menar att det betyder inte 100% i alla fall att bara för det skapas ett barn inom någon att den personen är menad att vara den som ska uppfostra och ha barnet.

Och att vissa tror att "det är annorlunda att själv födda än adoptera för då är det ens egna gener". Amen håll käften med gener.
Skulle man älska "egenföda" barn mer för man "skapat kopia" av sina gener? Jag tror snarare att adopterade barn i så fall mer högre procent hamna hos föräldrar som innerligen älskar dem.
Vet ni vilken process och kostnad det är i Sverige att få adoptera? Det är inget man bara gör för man får ett infall.

Kärlek och förälderskap skapas inte bara för man skapar ett barn och därför anser jag det naturligt att någon annan kan vara skapad att vara föräldern åt ett barn som någon annan fött fram.
Så snälla, sluta säga att gener betyder mer.. för ärligt..det gör det inte. Ingen annan än du själv i så fall bryr sig om dina egna gener.
För va bryr du sig om grannes gener och att det måste föras vidare? Vad bryr du sig om någon person som levde för 200 års sens gener? Gener i slutändan betyder oehört lite men en sak som finns kvar mycket starkare är kärlek.
Kärlek är mycket viktigare att föra vidare än ens gener. 

Och för säga för alla spån.. ja gener är viktigt att veta varifrån dem kommer ur hälsomässigsynpunkt.. daah. Föräldrar som adopterar har ju en bra fördel om dem vet barnens ursprung ifall det finns sjukdomar.. thats it.Haha


//Out

Kommentarer
Postat av: Mia

lr huuur faktiskt, aldrig tänkt så innan haha :) Jaja lägg du ut den hihi Läser en sån bok som mamma har fått ng stans.. Står om varje dag så lägger in dom i min blogg haha rätt roligt ändå :D

2010-12-18 @ 19:44:12
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0