Mitt är mitt.. men och?

Säkert att det är juletider för människor är sura och på gnabbhumör som det vore helt andra tider tycker jag.

I fredags efter jag slutat jobb kom P och hämtade mig, utanför mig finns en godisaffär. Patrick ställde sin bil på deras parkering (som jag vet inte är en parkering utan en väldigt bred trottoar, för det ligger precis i kurvan av slutet på gatan så.)
Men då kommer mannen ut och riktigt oförskämt säger åt oss att vi inte får stå där, det är till för kunderna (som han endå inte har).
Men jag säger jag ska bara hämta min väska i huset som ligger intill så går snabbt.. men NEJ flytta bilen lixom. Då säger min kille.. "okej men då går jag in och handlar något då blir jag en kund"

Mannen svarar "Nej du flyttar din bil nu". Då brusar jag i taket.. att får inte han stå där (som blir tillochmed kund) får fan ingen annan iheller för jag VET det är en trottoar och ingen parkeringplats egentligen. Bilarna blockar gående att kunna gå på trottoaren så.
Så gapar han att det är hans mark och blabla. Men nej nej.. han äger kanske en bit ut från affären men dock fan inte hela trottoaren.
Men jag springer in snabbt för hämta min väska, tjafset leder ingen vart endå. Min kille står kvar ute och tjafsar.

När jag kommer ut, har min kille bara backat bilen så han står mestdels ute på gatan och bara nosen uppe vid trottoaren för den vet vi han inte äger..och mannen säger inte emot. 

Jag sa åt min kille att det är inte värt det. Så när vi sätter oss i bilen säger jag bara "God Jul :)".


Menar, kan inte folk minnas lite vad det är för tid och jag hade fullkomligt förstått om där va kunder som behövde parkeringen, men den va (och är alltid) helt tom.. max en bil någon gång om dagen. (har vuxit upp med den affären och jag vet hur dåligt det gått dem senaste 10-12 åren men dem är dem första riktigt otrevliga ägarna).
Varför tjafsa? Varför ska människor vara så? 

Jag hade inte brytt mig.. det är som hemma hos mig och min kille.. grannarna får låna vad dem vill.. i sommras bara gick dem över häcken och lånade utestolarna för dem behövde fler till sina gäster. Varsegod bara kom och låna.
Grannarna lånar uppfarten osv. Och han erbjöd i sommars, om grannes dotter någon gång kom med sina barn att dem gärna fick låna hans pool. Är till för att användas lixom. 

Varför måste man hålla så hårt "detta är mitt, kom inte en cm för nära då hugger jag". Jag förstår inte det.. jag kommer från en familj som är väldigt givmild och bryr sig inte så mycket om "ditt och mitt".
Och min kille är likadan.. när han berättade för sin granne han ska sälja huset började hon nästan gråta (naaew) för hon sa han är den bästa grannen hon någonsin varit med om.


Nej, jag tycker att leende och mer avslappnat människor imellan behövs.

Fast sen i fredags efter tjafset och vi körde därifrån, kom en kort bit, fastnade vi med bilen..(mina brödrar kom för hjälpa) och sen kom en man för hjälpa oss, så allt är inte negativt :)
Fast sen skickade min bror sms att efter vi kom loss hade den mannen fastnat med sin bil så mina brödrar fick hjälpa honom.. hehe naew.

//Out

Kommentarer
Postat av: Malin

hahah, vilken idiot! Någon verkar inte gilla julen alls..

2010-12-23 @ 10:46:33
URL: http://emaelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0