25 december - Annorlunda jul

Min juldag började bra :) Jag är så lycklig över att jag fick Viktors Rolfs - Flowerbomb bodylotion. Har deras parfym. Och jag bara kände.. behöver inte ha något mer på denna jord :)

Jag smörjde in mig direkt och.. ooom myyy good den är underbar :)) Gick och luktade på mig själv hela tiden. Har inte köpt den själv trots jag så gärna vill ha den men lägga ut 5-600kr på en bodylotion känns galet.
Men att få den i present är ju perfeeeekt :)
      

Senare började vi göra oss i ordning och vid 14.00 körde P lämna av mig hemma. Men så känner vi att det skakar och känns fel i bilen. Först sa P det kan vara obalans i däcken för där ligger massa med issnö.. men sen efter börjat komma mot burlöv känner vi att något är nog fel så väljer att svänga av in mot Burlöv och då märker vi på avfarten för vi hör gnisslande ljud "Vi har punka!!"

Så vi kör mot närmsta vi kan stanna som blir lidls parkering. Där vi får rinag efter P:s pappa som kommer tillsammans med P:s svåger. Men efter lite om och men blir det att vi får ringa bärgningsbil. P:s svåger kör mig hem.
Så jag firar jul och tänker "skönt det löser sig". Det enda vi inte ville va att behöva lämna bilen öde på Lidls parkering i Burlöv.. Haaaalloja, kan man räkna med den är lensad sen. (Fördomar kanske? JA.. men med alla rätta för där händer skit konstant och sätter man en dyr bil med dyra grejer obevakad på en tom parkeringsplats.. 1+1 blir alltid 2).

Men jag kände att det fixar sig, bärgningsbilen skulle komma. Men hemma efter FYRA timmar ringer P och säger han sitter fortfarande i bilen och väntar. Ger upp och hans pappa kommer för hämta honom för han började bli kall och frysa.
Och jag kännersån jäävla skuld. Suttit i 4 timmar, skulle ringt mig!

Och jag tycker det är sanslöst för frågade när bärningsbilen tänkt komma och han sa att dem vet inte.. dem hoppas innan midnatt. Va 17 ärende före honom sen prioriteras alla bussar (även om det är nydligare dem fastnat) och så före personbilar.
Jag fattar tanken men efter ett par timmar ute i kylan kan man inte ignorera personbilarna (då får också bussarna vänta lite, en nydligare "olycka" kan vänta än en person som suttit i flera timmar).. människor kan frysa ihjäl!! Tänk så hade han suttit fast mer öde och inte kunnat ta sig därifrån.
Ja enkla svaret dem ger är "ja du får sitta där då".

Så P hinner bara få komma hem, slänga i sig mat och sticka igen med sin Svåger för han vill inte lämna bilen där. Tar sitt sommardäck (för nu hade han inte reservdäck för det medgår inte i köpet av bilen för dem säger att det är punkteringsfria däck.. haha lol eller vad?) för att sätta så han bara kan köra hem bilen och ställa den.

Men sen får dem något problem med någon bullt.. så dem hämtar upp mig i Malmö, kör tillbaks till Eslöv för lämna mig och hämta andra verktyg, kör tillbaks till Burlöv.
Så jag vet inte, någon gång i natt kom han hem.. jag hade somnat i soffan.

Min bejbi.. fick en annorlunda jul. Jag sa "Denna jul kommer du aaaaldrig glömma iaf hihi". Så jag tänkte pyssla om honom idag, det förtjänar han faktiskt.. hehe.

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0