26 februari - Vissa dagar kan man vara utan

Guud vilken dag jag hade igår. Började inte alls bra, hade ett jobbigt telefonsamtal, känts som jag levt i en jävla bubbla som hon bara spräckte. Har inte haft det kontrollen jag trott jag haft.
Sen tog det längre tid än vad jag trodde det skulle göra så jag fick slänga på mig kläder (och att jag då upptäcker min favoritkofta krympt i tvätten gör itne saken bättre) och mer eller mindre springa till jobb med tårar i halsgropen.

Men på jobb va det lugnt, knappt några barn, vilket jag kan tycka är tråkigt för finns inte så mycket att göra. Tur att barnen är stora så man kan prata och spela spel med dem.
Men va händer sen när jag ska gå.. jo den jävla nyckeln funkar inte och jag står och kämpar och kämpar och när det inte funkar då bara kommer allt, då börjar jag storgråta, skitirriterad.
Kan ju fan inte lämna skolan olåst.
Men saken va den att branddörrarna va stängda och för komma in i fritidsrummet igen, för hitta någon att ringa till, måste man ta annan väg in och där är det larmat, så det kunde jag inte. Så kunde inte komma in men kunde ju inte lämna ytterdörren olåst.. orka kände jag bara, hur fan ska det lösas.

Men som tur va bor jag så pass nära så pappa kom och trixa med låset och med lite besvär fick han dörren att gå i lås, puuuuuuh.
Men så besvärligt som det va ska det inte vara så ska ta det med vaktmästaren för jag tänker inte stå där nästa vecka igen med samma problem.

Sen hemma kröp jag ner i soffan under filten, helt utpumpad på energi.. slockande bara.. 



Och idag tänkte jag dra upp till stan, se om där finns något intressant, antagligen inte för finns det aldrig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0