6 juli - Pappa

Hahah.. låg i soffan och kollade på Ullared, vet inte varför men den Oxiefamiljen är så rolig. Så kom pappa och frågade om jag kunde ändra för finns väl bättre men så ville jag inte.
Och så bara utbrister han: "Fan är det för tokiga människor som tar sig till sånt ställe, man åker väl fan inte från Sundsvall för det.. TOKIGA?!"
Så svarar jag bara "Ja men du ska se Oxiefamiljen dem handlade för mer än 51 000 där."
Pappa: "Skiter jag i, dem är tokiga!! Skulle aldrig satt min fot där."

Min pappa det. Den typiska "ölmannen" som bara sysslar med machosaker. Jag minns när jag tänker tillbaks på tider då mamma tvingat med han för handla hur bråttom han alltid haft genom affärerna och fått spader på mamma som stannat, enligt honom, allt för ofta.
Nej, hans grej är - in i affären med vetenskap om vad man ska ha och bara ta det och ut igen.. inget snack om saken :P
Han hatar det så mycket att han inte ens vill handla till sig själv, slitit ut sina skor så man ser tårna eller fotsulan sitter halvägs lös.
Kläder som håller på att ramla sönder. Alltid kära mor som får handla eller tvinga honom.
Dock har han alltid varit en stilig man som kan klä sig snyggt om han vill för han har känsla för det.. men aldrig bara varit hans intresse.. hahah.. män :P

Nu ska jag dra mig hemåt, se om jag kan fixa lite till och sen får jag väl lägga mig i sängen och spela lite spindelharpan på datorn.
Enda jag har att fördriva mig med.. well well just for few days.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0