15 juli - Att vara mänsklig

Det är inte lönt låta andra tro du är så perfekt för det är du inte. Och stackars dig om du är, som aldrig får uppleva det sköna med att bara vara människa.

Det finns ingen som tycker du är en sämre människa för du ibland gör fel, ibland pratar om saker som kanske hellre skulle varit osagt.
Finns ingen som tycker mindre om dig för du inte har ett perfekt utseende, för du inte alltid vet hur du ska hantera allt som sker.

När du vågar vara en människa får du andra att känna sig bekvämma för dem begår exakt samma misstag som du, har brister utseendemässigt som du.

En människa som beter sig som en robot, som är så perfekt i allt, som aldrig visar sina mänskliga drag..bra som dåliga är inte dem personer man vill öppna upp sig för.
Hur kan jag visa jag bara är simpelt mänsklig mot någon som är så perfekt? Som människa vinner du min tillit för du felar precis som jag.
Jag väljer hellre dela med mig av något personligt till dig för du kan likt som mig begå misstag. Och du kan likt som mig förstå..vi är inte perfekta.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jätte bra skrivit, så sant så.

2010-07-15 @ 17:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0