22 juli - 100% ärlig?

Fick höra en kommentar igår om att det är skitsnack att någon skulle kunna vara 100% ärlig. Is that true?

Jag vet att det är aldrig lönt att sitta och försvara sig själv i en sådan disskution, för vem påstår inte att dem alltid är ärliga?

Men jag definerar nog ordet "ärlig" på ett sätt som skiljer sig från vad många gör.
Ärlig för mig handlar inte om att alla ska få veta min åsikt alltid och min tystnad är också en åsikt.
Det handlar inte om att jag berättar ärligt vad jag tycker för göra dig en tjänst.

Ärlighet handlar om att jag är sann mot mig själv.
Jag vill inte måla upp någon jag inte är, jag vill inte stödja åsikter som inte finns i mitt hjärta.
Jag är egoist, min ärlighet är till för mig.. inte för dig.

Ärlighet för mig betyder inte att vara elak (hatar folk som slänger ur sig saker och sårar folk och skyddar sitt beteende med att dem bara är ärliga).
Och det är samma, jag vill inte forma en åsikt på ett sätt som inte sårar dig för va snäll mot dig. Jag gör det för min skull.. jag vill inte gå till sängs med ett samvete om att någon annan mår dåligt för jag inte kan hantera mina ord.

Men jag kan också låta någon få veta vad jag tycker om dem (bra som dåligt) MEN jag tänker endå uppföra mig civilicerat.. men utan att jag är over the top.
För mig finns det inget värre än folk som spyr över en människa men som kramar om den när dem träffas. Whats that all about?
Man behöver inte vara otrevlig mot en man inte gillar, för samma sak, handlar om mig själv.. jag orkar inte hålla på så och jag orkar inte låtsas jag är bästa vän iheller.

Ärlighet är till för att jag ska må bra och allt jag gör som handlar om det är till för mig själv.. må va egotrippad men jag tar hand om mig själv.. det är med mig själv jag ska leva med så mina handlingar är till för mig..not you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0