26 juli - Vem skapar mig?

Låg och kollade på Svanprinsessan imorse, älskade den när jag va liten. Jag älskade hennes vackra hår, smala midja, hennes perfekta former som bröst och höfter.. hennes skönhet.

Jag undrar idag hur sådana filmer påverkat mig som liten och när jag ser mig själv i spegeln idag. För jag och alla andra har vad vi vet hur vi vill se ut.
Varifrån kommer det? Jag har min bild över hur jag vill se ut och det kan inte bara ha blivit. Något måste ju ha målats upp och formats med tiden som jag växt upp.

Vi alla vet att media skapar mycket men jag tror att det går längre ner. Alla dessa tecknade filmer man ser på när man är liten.
Alla dessa vackra prinsessor med sina perfekta utseende. Som får en prins att falla för dem för deras skönhet inte går att motstå.
Där skönhet och kärlek förenas som den ultimata kärleken. Skulle det inte ha påverkat mina tankar som liten omedvetet och suttit som tysta spår i mina tankar?

När jag tittar mig i spegeln och vet hur jag vill se ut..vem har skapat den bilden? Och när jag söker efter kärlek..vem har utformat min bild av hur kärlek ska se ut?

Ibland känner jag mig som en marionettdocka.. för hur många val jag gör och hur mycket av mina åsikter är mina?





Kommentarer
Postat av: Sofie

det är egentligen skrämmande hur alla disneyprinsessor ser ut, för de är så långt från verkligheten som det går. ingen kan ju se ut sådär. hade varit trevligt med lite mer normala prinsessor, för normalt är också vackert :) det är farligt att ha för höga ideal.. men om jag får säga mitt så har du nog blivit blessed med en kropp som inte många kan få.. stora bröst och smal midja är väldigt ovanligt.. man brukar oftast ha smal midja, mindre bröst eller större bröst och lite mer mage. så du ska nog känna dig lite mer som disneyprinsessorna :)

2010-07-26 @ 14:46:05
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja du, det har du rätt i.. började fundera helt mkt nu också. hmmm

2010-07-26 @ 21:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0