16 juni - Love or addicted?

Vad är skillnaden mellan att ha känslor för någon och att inte vara beroeende av en person?

Fysiska aspekt, som pengar, boeende klarar jag mig utan honom. Men för varje dag jag är med honom bygger jag upp en känsla, som blir starkare för varje gång, som säger att jag inte vill vara utan honom.

Småsaker som han slog sin plånbok i huvudet på mig inne affären framme vid kassan och kassörskan småskrattade och sa det är "puppylove." 

Enkla saker som han lägger filten över mig i soffan, alltid varje morgon fixar frukost till mig. Sättet han tittar på mig, saker han gör för jag ska skratta och trivas, hur han alltid sätter mig före han själv. 
Eller hur han bara ibland vill småretas, slänga upp mig på axeln för han vet jag hatar det, knuffa ner mig från soffan eller brotta ner mig och kittlas.
Och hur mycket jag själv vill göra för honom, hur mycket jag tycker om att kasta mig runt hans hals, hur mycket jag tycker om att retas. Slå av hans keps och skrika mål för varje gång jag lyckas. Gömma hans bilnycklar eller mobil och försöka låtsas som jag inte alls vet vart dem är men håller på fnittra sönder mig. Göra min "puppymin" när jag vill ha något.

Det är sådana saker jag sitter och tänker på nu när jag inte är med honom och det gör fan nästan ont så mycket jag bara vill tillbaks till honom.

Känslor eller beroeende.. jag vet inte om det nästan är samma sak. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

när man får känslor så blir man beroende på ett sätt,, man blir beroende av känslan man får av personen, av kärleken, av allt det du skrev som du gillar med honom... men det betyder inte att man måste bli beroende på ett osjälvständigt vis.. jag vet inte.. tror faktiskt inte att man kan ha riktiga känslor utan att vara beroende av personen, för man blir sån när man är kär.. skrämmande kan jag tänka mig..men han verkar vara en som inte vill släppa dig i första taget :)

2010-06-17 @ 10:50:03
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0