19 juni - Morgon

Vaknade pigg 7 imorse. Men ja gillar det, när jag va liten sa mormor alltid till mig "Sover man till kl 12 eller längre har halva dagen försvunnit."
And true, jag har alltid varit en morgonmänniska (mamma lät oss aldrig iheller sova längre än till 9 för hon ville inte iheller vi skulle gå miste om dagen.) men ju äldre man blir så inser man hur sant det är.
Vaknar man 12 och efter går dagen så sjukt fort. Det är en helt annan känsla när man är uppe innan och jag tycker morgonen är en av det viktigaste på hela dagen.
Det är morgonen som kommer och säger jag fått en ny dag att leva för så jag vill inte sova bort det. För en dag kommer det inte hända mer, så jag vill ta vara på dagen jag fått så mycket jag kan.

I alla fall ska jag ta och göra te nu, gosa med mina djur lite. Ooh vad jag kommer sakna dem när jag flyttar, märks redan på Lea (min babytisse) att hon påverkas av att jag är så mycket hos Patrick säger mamma.
Jag är inte hemma och bäddar in henne i täcket och håller om henne varje natt. Hon är så mammi och jag märkte på henne med när jag hade varit i turkiet 2 veckor.
Hon hade inte alls sovit i mitt rum, som hon alltid annars gör när jag är hemma, men direkt när jag kom hem var hon tillbaks i mitt rum och klängde på mig konstant.
Så därför känner jag mig lite som jag överger henne nu när jag flyttar, hon har min familj kvar ju men..jag vet inte..vi delar något speciellt om kvällarna när hon kommer och vill bli ompysslad tills hon somnar i min famn.


Sen kommer Patrick hit en stund vid 12 typ, ska hämta mina stuff jag ska ha hos honom nu några dagar, sen ska han dra till jobb och jag ska med sis och vänner ut ikväll.. sen hämtar han upp mig efteråt. Känner mig taskig för han slutar 23 och jag lär vara ute till minst 03, så jag vill inte ringa och väcka han då..vi kan ses dagen därpå. Men han bara sa nej nej, jag skulle ringa så kommer han. Han vill inte jag ska behöva ta taxi hem för han tycker väl det är för otryggt.

Hörs later :)

Lea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0