7 juni - Somriga helg

Helgen har ju varit helt underbar med sol och värme. Och idag vaknar man upp av ösregn. Varför har väderprognosen aldrig fel när det gäller dåligt väder, men fan ta mig ofta när det gäller bra väder? haha.

I fredags va det min lillsis student, så fiin hon var :) Och hade en bra kväll hemma med släkt, vänner och familj.
Roligast va när Carina, mammas vän, kom till mig och sa att på den biten vi gick till min syrras utspark hade dem aldrig skrattat så mycket.
För mamma har ett skadat ben så hon kunde inte gå lika fort så hon och Carina gick en bit bakom mig och mina brödrar.
Och på vägen hade dem sett hur killar, hennes ord, tappat hakan och vänt sig om, hört vilka kommentarer dem lämnade efter sig, en höll på att ramla av cykeln.
Och dem tyckte det va så roligt att dessa män va ju totalt omedvetandes om att min mamma gick ju precis bakom och såg allt..
Men som jag sa, jag märkte inte av något, gör jag aldrig..går i min värld och tycker själv inte jag e någon "wow-faktor" så det är det sista jag tänker att män tänker, if u get.. haha.

Men sen i alla fall vart det utgång till båten och sen etagé. Med lite drama under kvällen men ja slutade endå med att jag gick hem rätt tidigt från etage eftersom min sis Nadde tappade sitt glas på dansgolvet och jag fick splitter i skorna och jag med min fylla fattade inte varför min fot började värka när jag gick runt.
Så jag och Patrick åkte hem till honom och när jag fick av mig skon så fatta min tröga hjärna :P

Sen i lördags vart det ju också helt underbart väder :) Men bakis som jag va och att jag bara hade sovit 2½ timma orkade jag inget annat än bara va hemma.
Han har ju fått sin loungesoffa så heelt underbart mysigt att sitta ute i klänning (bästa sommarkänslan när man kan ha på sig klänning).

Och sen kom ju söndagen och vi va mycket mer utvilade och pigga så vi drog till en nationalpark (minns inte vad den hette) men så fint och vilka utsikter där fanns :)
Och jag gav Patrick och en annan främmande kvinna ett gott skratt när jag öppnade mitt kolsyrade vatten, inte fan tänkte jag på att jag skakat om den när jag gått, så råkade spruta ner hela mig själv (vitt tunt linne med röd bh under gjorde ju att det såg bättre ut haha).
Så länge dem fick sig ett skratt så är allting bra :P
Sen åkte vi hem och grillade mat och satt ute och åt och spelade kort.

Och idag är det måndag och idag ska jag in till Danmark och fixa mitt personnummer och danska bankkonto. Woho och sen hoppas jag att det kan börja rulla in jobb ifrån Hilton istället, time 2 do changes in my life.


Fina Yvette :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

wow vad roligt. o vad mysigt med parken :) ska du inte sätta in fler bilder, vill se den fina klänningen du hade på dig! fler bilder i vanessas blogg! :)

2010-06-07 @ 10:57:06
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: sofie

Ja det är klart att även om man tänker att svenskheten sitter i blodet så kan man ändå känna sig stolt, det ska man ju. Menade bara att de människor som typ skämms över att vara stolta kanske är de som tänker att det är biologiskt och känner att de typ ser ner på andra.. jag vet inte riktigt varför de skämms, det var bara en teori. Men jag tänker att om man tänker att vem som helst kan bli svensk, så kan man inte känna sig rasistisk, då svensk inte innebär någon "ras". Men jag tycker som sagt att alla ska känna sig stolta. Jag förstår inte själv varför alla ska försvara sig att inte vara rasistiska, tror inte det är någon som tar illa upp att jag älskar sverige, men om de gör det så är det de som har problem antagligen :)

2010-06-07 @ 18:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0