Valen vi gör lägger vår grund

En sak undrar jag. Det har hänt flera gånger. Att manliga bekanter jag har på facebook rent plötsligt har tagit bort mig från deras vännerlista.
När jag fråga några av dessa om varför säger dem att dem skaffat tjej och deras tjej inte gillat dem har mig som vän och dem vill inte ha bråk med tjejen. Lixom whaat? Vad är det för löjlerier.

Jag tänker vad är det för typ av förhållande? Om det är svartsjuka..tror dem ens att om jag och deras kille skulle haft något ihop att ta bort mig från facebook skulle hindra detta?
Och menar det är inte ens sunt. Skulle Patrick börja be mig ta bort manliga vänner på min facebook sida skulle jag flabba åt honom..det är ju bara omoget och skulle inte hindra mig endå från ha kontakt med dem.

Vänner är vänner.. thats it! Och kan man inte lita på sin partner om en sådan sak vad gör man ihop? Att förbjuda vänner är så oroligt osunt och inget bra sätt att bygga en relation på.

Nej, jag och Patrick har denna regeln.. att vi har inga regler. Han får göra vad han vill och jag får göra vad jag vill. 
På så sätt ser vi om våra avsikter är ärliga eller inte.
Till exempel jag vill inte att Patrick avstår från att vara med en annan tjej för han vet att det är moraliskt fel eftersom han har flickvän.
Jag vill att han avstår för att han inte vill vara med någon annan. Att det bara är mig han vill ha. Och vice versa gällande mig.

Det är enkelt, ett sunt förhållande bygger på sunda och ärliga beslut. Och jag vill aldrig ha det på något annat sätt för jag har sett så många förhållande som bara innehåller drama och svartsjuka.
Aldrig något jag vill bygga mina förhållande på.. i så fall lever jag hellre ensam. 

Kommentarer
Postat av: Nina

Precis så är mitt och Dons förhållande. Att vi får träffa de vänner vi har ensamma eller tillsammans. Vi har ingen svartsjuka i vårt förhållande. Det var i början det var tuffast, men nu har jag träffat de flesta av hans vänner, så det känns mkt bättre nu. Jag gillade detta inlägget och håller med dig fullständigt! ;)

2010-06-19 @ 19:46:56
URL: http://rosentjejen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0