10 mars - Ett beteende jag aldrig förstått

Vad jag aldrig har förstått är hur det finns människor som är elaka. Hur det finns människor som mår bra av att såra och få andra att må dåligt.
Hur dessa människor känner att dem får något ut av att ha ett sådant beteende, för det får dem för man agerar bara påsätt man känner man får något bra av.

Dessa människor tänker ju inte "nu ska jag göra så här så den personen blir sårad, det gör ont inom mig att göra det" Nej, dem känner ju en bra känsla inom sig när dem gör så, när dem får någon annan att må sämre.

Är det inte bara ren ondska på något sätt?
För det har man hört många gånger "ja men dem mår dåligt själva och mår bättre av att få andra må sämre".
Det tror jag på men jag mår också dåligt ibland, alla mår dåligt ibland.. inte beter sig alla människor på det viset för det.
Jag personligen, skulle inte spela någon roll hur jag mår eller känner för mig själv.. att medvetet såra en annan människa skulle bara göra saken värre inom mig själv, skulle aldrig kunna "växa" och le av det.
Jag skulle känna mig som en usel människa.. ja, bara rent ut elak. Och det är en känsla jag skulle hata att bära på.

Jag är uppfostrad med sååå mycket kärlek och omsorg i en stor familj på 10 pers. och alltid massa djur. Jag har inte bara fått uppleva men fått se så mycket kärlek för min mamma har haft en enorm ödmjukhet mot familjen och andra människor. Hjälpt dem, människor som djur, som behöver utan att tveka om saken. Jag har sett hur handlingar av värme får andra att må bra och känt en tillfredställelse att andra kan få uppleva samma sak som jag.

Så för mig är det helt omöjligt att förstå ett sådant elakt beteende, hur man kan "vinna" något på det. Hur man ens kan vilja vara så.
För i slutändan så är det dina handlingar som säger vem du är och vem vill känna sig och bli sedd som en elak människa?

Well thats all, måste in i duschen, ska upp tillstan, bli vaxad.. kanske hookar Mia en stund för hon skulle in till malmö :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0