25 mars - Kontrollfreak

Uff, vad jag hatar när saker inte blir som jag planerat. För några dagar sen började det göra ont mellan slutet av mitt käkben och halsen och allt som dagarna gått har jag märkt att där tillkommit en knöl och igår kväll började den till och med att synas inte bara kännas.
Och idag när jag vaknade va den ännu större, den växer snabbt, så jag har börjat bli orolig. Så innan jag gick till jobb sa mamma att hon skulle ringa läkaren.

Så ringde hon för någon timma sen och sa jag fått tid idag, där kom min förvåning.. jag hade ju inte trott idag, mina tankar började genast "men jag måste jobba, jag kan inte gå från jobb" men mamma insisterade för dels är det jättesvårt få tid till honom och sen så är det viktigt jag kollar upp det.
För om mamma säger det bör kollas upp av läkare så börs det, hon är så anti läkare, tar en hel del avstånd från läkarvården. Så blir min mamma lite oroad och anser det är bäst jag går så har jag svårt för känna nej.


Jag hatar när jag känner jag tappar kontrollen, när saker inte går som jag planerat, kontrollfreak så värsta jag vet så fick panikångest på jobbet, haha..blev tårögd. Så dem tyckte det va bättre jag gick hem.
Men jag ska i alla fall komma tillbaks efter jag varit hos läkaren. Måste jobba asså.

Jaja så väl får väl se hur det går.. nu är det mest denna ångesten för mina jobbtimmar som sitter i magen, men ooh får väl lära mig att släppa sånt, vad kan jag göra åt saken nu?
Men känslan sitter där :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0