17 maj

"Det finns en åt alla" I belive so.. menar hur många människor är vi inte på denna jord? Så nog finns det så alla kan hitta någon "själsfrände".

Vad jag mer undrar över är att även om där finns en till alla så kanske alla inte vill ha en. Det målas upp en bild om att man ska hitta en som man ska leva ihop med, skaffa barn med..det är vad hela meningen med livet går ut på. 
Gudarna ska veta vad folk nästan blir chockade när jag säger jag inte vill ha barn.. inte nu och inte i framtiden. Kommentarer alltid som "jojo men du kommer ändra dig, du ska se" 
Precis som vissa vet att dem vill ha barn i framtiden (inte blir dem ifrågasatta med "hur kan du va så säker på det nu.) Så vet vissa att dem inte vill. Sluta se det som en skandal, sluta få en chockad min som man är kriminell när man säger man inte vill ha barn.
Eller som att man inte tycker om barn. Det är fan den dummaste kommentaren att få tillbaks.. vad fan hör det till saken?
Jag vill inte ha en häst.. men inte fan ogillar jag hästar :P

Och samma sak, alla kanske inte vill ha sin "själfrände", alla är kanske inte menade att leva sitt liv med en annan. Det är kanske inte det som uppfyller den människan.. and whats wrong with that? Måste man se sin framtid med en partner, 2 barn, hus och volvo för vara normal? Måste folk trooo att det är så man måste se sin framtid för att finna mening i livet? 

Det är inget fel med det iheller, är det det man vill ha är det det man ska skapa för sig. Men ett liv annat från det är inte skandal iheller.
Lycka finns i många färger och former och det är upp till var och en att skapa fram hur sin egen lycka ser ut. 

För mig är meningen med livet att göra det som får en att vilja leva.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sålänge man är lycklig så tycker inte jag det spelar någon roll HUR man är det. jag tror det är bara så att de flesta som ser en ensam man eller kvinna i 50-årsåldern tycker synd om den personen, man tror det är ofrivilligt. men om det är självvalt så why not. :) o så klart du kan skriva om det, jag snodde en sak av dig så sno på haha. det är verkligen något att fundera på detdär. hur kvinnor kan vara så mycket vackrare. precis som du sa, killar kan vara snygga men inte på det vackra sättet som en kvinna kan. ja, inte konstigt att vi gör killar galna. :P

2010-05-17 @ 22:57:17
URL: http://chicalicious,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0