23 november - Positiva tankar hjälper?

Tisdag, wiho.
Jag har slutat längta, sluta känna "ooh måndag, fan va drygt" och gå och längta till fredag. Fredag kommer komma oavsett om jag längtar eller inte. Och fredagen kommer va förbi lika så med och bli måndag igen.

Jag bara är tacksam för varje ny dag jag får, jag längtar inte..vill inte tänka framåt hela tiden för tiden går så jävla fort.. och när man tänker så vet du vad jag upptäckt?
Ironin i det hela. Haha.. när man går och längtar, beklagar sig över ny måndag och så vidare då blir dagarna dryga och man har tråkig känsla i kroppen.

Men när man bara accpeterar nya veckan, nya hårda tag på jobb.. då känns det inte så jobbigt och det ironiska.. tiden går helt fort.. hahah.
Men det går fort på ett positivt sätt i alla fall, jag har haft en avkopplande känsla och uppskattat tiden som är mig förbi.. inte längtat förbi den med dryga känslor.


Förra måndagen va jag på en avdelning som gav mig en chock.. 21 BARA blöjbarn, har man inte jobbat med detta innan så kan man nog inte fatta det tunga i det.
Jag fick en chock i alla fall.. satt i mer än en timma och bara klädde på unge efter unge när vi skulle ut.
Jobbiga är ju att dem måste ha hjälp med ALLT.
Och jag skulle vara där igår med och jag bara peppade mig själv mentalt.. kommer bli jobbigt men det är okej lixom, jag fixar det.
Förberedde mig helt mycket bara. Så kommer jag dit.. 11 barn fick vi.. hahah. Jag nästan stod i skratt, jag berättade för personalen hur jag hade förberett mig.. och så kommer det bara 11 barn den dagen.

Kanske va det för jag accpeterade att det skulle bli jobbigt och va okej med det som gjorde att saker och ting löste sig för en.
Fattar ni vad jag menar? :P

Hade jag haft en negativ syn på det hela och beklagat mig så hade det kanske blivit en jobbig dag med och alla barn hade kommit (och inte en massa lediga).
Men även om alla barn endå hade kommit trots positiva tankar så tror jag endå att saker och ting underlättar.. för allt börjar i vårt mentala.


Dax för en ny positiv dag :) YES

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0