3 november - Flyttat hem igen?

Flytta hem igen. I alla fall till fredag, haha. Nej för jag har valt flytta från gula höja, var endå aldrig hemma och alltid hos min kille.
Och vi har diskuterat detta några månader nu och båda känt att eftersom jag endå "bor" där men betalar för en lägenhet jag aldrig är i. Nej jag kan lika gärna flytta in till P och lägga pengarna där så känns det inte som jag kastar dem i sjön.

Men dooock bor ju han i Eslöv.. så nu är jag väl en Eslövsbo.. hah NOT. Men hade det inte varit så att han lagt ut sitt hus på försäljning så hade jag inte flyttat dit.
Nu är ju hans plan han ska flytta till Malmö men hur lång tid det kan ta med försäljningen vet man ju inte.. kan gå snabbt, kan ta 1 år.

Men tanken är ju inte att det är permanent att va kvar i Eslöv.. tack och lov :P

Men eftersom jag jobbar i Malmö och samma område som mina föräldrar bor i så har jag slaggat här. Orkar inte åka fram och tillbaks till Eslöv varje dag när jag har säbg/soffa här jag kan sova i.. och då få sovmorgorna. Bara behöva gå upp en halvtimma innan jobb.. yeeah :)

Men man känner lite.. heter det "nostalgi"? över sova i sitt rum som jag hade när jag va ca 14-18 år. Dock står ju bara mitt gamla "antika" skrivbord kvar. Och mina lila väggar och golvet som har sliten fläck där jag flyttade min datorstol fram och tillbaks. Hihi.

Och en bäddsoffa och massagebänk (min lillebror är grym på massage) som kommit in i rummet.


Men det väcker gamla känslor.. hade jag då i det lilla rummet vetat att jag skulle flyttat till eslöv.. visste jag itne ens för ett halvår sen.. HAHAH.

Och när jag träffade min kille första gången och han sa han bodde i Eslöv och jag bara tänkte "No way han och jag ska ses fler gånger.. orka Eslöv".
Sen en dejt ledde till en annan och jag tänkte hela tiden "Jaja ska endå inte bli seriöst.. han bor ju i Eslöv".
Och nog kämpade jag med dem tankarna i ett halvår.. trots vi inprincip va tillsammans, bara jag som levde i förnekelse eller? Haha
Och nu.. bor jag i Eslöv, bra jobbat.. han jag inte ens skulle involvera mig i för han bodde där.. hähä.

Men miiinns.. I´ll be back in Malmö soon (eg. borde man inte om man är självmordsbenägen.. haha)


//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0