Trafficking

Såg precis en "skräckfilm".. hade jag insett att det skulle sluta upp med att hanlda om kvinnohandel hade jag inte valt att se den.

Trodde det skulle va en "normal"skräckfilm.. några ungdomar väljer fel taxi på vägen hem från flyget och det slutar illa lixom, med en psychopat.

Men när jag insåg längre in jag kollade att detta kommer handla om att tjejerna behålls och syftet är att dem ska säljas ville jag stänga av.

Jag klarar inte det, det är en av saker i livet som får mig att må så extremt dåligt att tyvärr.. en del av mig försöker blockera det och tänka "sånt händer inte".

Jag har inte förmågan att hantera att människor (män är det mest) kan göra så mot kvinnor (och barn, herregud), kyligt, samvetslös hantera dem som en vara.

Stå och titta på ett par halvnakna kvinnor uppradade, kolla om "varan" är duglig. Inte alls se dem för vad dem är.. unga, skräckslagna människor som får sina liv borttagna, utsetts för ett rent helvete gång på gång utav sjuka män som vill leva ut sina äckliga fantasier för någon timma.

Fattar inte hur man kan göra så.. hu man kan tycka det ät okej att "sälja" en människa för en summa pengar. Och att någon kan förstöra en människas hela liv bara för han vill uppleva en sjuk fantasi en kort minut men hon ska få genom gå det flera gånger.. möta såna män om och om igen.
För dem vill ha sin "njutning" den stunden.

Jag får inte ihop det.. och sen lovar jag dessa män går hem till sina fruar och barn.. säkerligen DÖTTRAR och leker världens bästa man och pappa.
Och dem har inget samvete att en kvinnas liv är förstört för evigt för dem ville ha en timmas sjuk njutning.


Jag får inte ihop får värld ibland.. jag får verkligen inte och jag mår bara så jävla dåligt över hur man kan behandla en levande varelse så.. det är ÄCKLIGT!!

Och värst är att straffen för sådant är inte ens speciellt hårt.. om dem ens åker dit, ännu svårare. Och en stor del är fakk lagarna.. för vad sitter i domstolar.. män.. män som med är involverade i människohandel.

Det är större än vi tror och med oss i alla hörn.. och dem skyddar varandra.


Läs boken "Smuts" av Katarina Wennstam.. hon har fått med på ett bra sätt hur vårt samhälle fungerar i mörkret.. i vårt "fina" Sverige.

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0