1 november - Jul = snö?

Varför många skåningar relaterar julen och snö har jag aldrig fått ihop. Varför envisas med att snö ger julkänslor? Hur ofta har vi haft snö på julen egentligen? Jag tror det mer är vår envishet och syn vi lärt oss om hur julen ser ut som gör att trots vi sällan fått snö på julen så får vi endå julkänslor av den och minns juldagar alltid i full snö (fast att vi faktiskt sällan har det, mest slask.. I alla fall i kära(?) Malmö).

Vad som kan få mig att känna julkänslor är att det är mest mörkt och som är framme snabbt, man känner kylan i luften, man ser i gatolyktornas ljus mest snöregn blandat snö falla.. och mest vått på marken, lite slask och halt här och där, juldekorationer i fönster, lampor upphängda i nakna träd, värme när man går in i en butik. Stor halsduk, vantar och hela kittet och..statiskt hår haha.

Men ingen snö alltså.. snön får mig att tänka på när man va lite och alltid hoppades på att det skulle komma snö till julen så man kunde drunkna i den. Man hoppades endå in på julafton att det skulle komma.. för jul va ju = med snö.
Men fan aldrig kom den..

Och jag tror det att det önsketänkandet som sitter kvar hos många.. jul ÄR likamed snö.. så är det bara, oavsett om det kommer snö eller inte. Haha :)




Så nu har jag tagit steget och bokat, men la i sista januari så hinner jag jobba på lite. Alternativet va 1 december men då måste jag avboka en massa jobb och det vill ja inte. Hihi. 





//Out

Kommentarer
Postat av: Sofie

Menar du bokat det där som du skulle träffa de för att prata om? det handlar om det du sa när du var hemma hos mig va? Wow så du har bestämt dig. jag hoppas det kommer göra dig glad iaf och att du blir nöjd och såklart att du tänkt igenom riktigt och verkligen är säker :)

2010-11-01 @ 10:24:11
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0