13 november - Just bring u a smile

"Om du inte ger dig själv det du behöver kommer du vilja ha det du inte behöver."

Så sant så.. kloka ord :P


Haft en underbar vecka med jobb men komma hem och slänga sig i soffan va ännu mer underbart :) Får ju bo hos föräldrarna under veckorna eftersom det e nämre till jobb från dem.

Bara att stå ut..förändringar på väg :)


Barnen kan ha så underbara kommentarer ibland som får en att le hela dagen :)

En kille hade en väska och så gick han och "handlade" en massa saker som han kom och gav mig för sen gå i väg och handla mer.
Efter ett x antal gånger när han kom tillbaks med ytterligare mer saker så frågade jag "Är du shopoholic?"
Han tittade på mig och jag såg hur han tänkte, svaret som kom: "Nää.. jag är Teodor".


En pojk satt och lekte med tåg och två andra pojkar förstörde för honom hela tiden så jag sa till honom:
"Om du inte vill så får du säga ifrån."
Då tittar han på dem: "Från.. från!"
Hamnade i skratt och bara sa "okej jag kanske formulerade mig fel" haha.


En fröken kände det luktade bajs och frågade en liten kille om det va han och han svarade: "Nej."
Hon kollade efter och va visst han, då svarade han: "Men det är inte mitt bajs"
Haha, då frågade hon: "Jaha är det någon annan som bajsat i din blöja då?"
Han: "Jaa!"
Jag kunde inte sluta skratta, där jag satt i soffan och hörde det.


Och en annan kille ca 3 år har fått ordet "bajstolle" som han går och säger HELA tiden.. och han får tillsägelse hela tiden att så säger man inte.
Så satt han hemma och då frågade han sin mamma om det är okej att säga "köttbulle".
Ja svarar hon, det får man.
Mmm gissa vad han körde stenhårt på sen istället för bajstolle.
Köttbulle, köttbulle.. man sitter och äter och han säger det lite jämt här och där, står och tvättar händerna och rent plötsligt står han och säger köttbulle x antal gånger.
Springer runt och leker när ordet köttbulle kommer utflygandes ur munnen.
Upphackad skiva.. köttbulle på allt lixom.. hahah.


Dem är så sjukt klockrena ibland.. sakerna som kommer deras munnar, helt underbara asså :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0