7 november - Sveriges mentalitet bara?

Igår innebar en kväll först hemma hos Mia där vi drack och hade kul, massa snack för inte setts på duuuktigt länge, hihi.
Sen drog vi till Helsingborg för min tanke va att jag är sååå sjukt trött på Malmö. Jag har upplevt Helsingborg bättre innan så tänkte drar dit istället.

Aaah jag vet shii om det är bättre, bättre uteställen räknat lokalers utrymme ja.. men FAAN vet jag vad som är med Sveriges människor och mentalitet (eller så är det bara här i Skåne).

Varför tror man att man får vara otrevlig, kolla snett, kasta glåpord, tafsa, dra i en annan människa hur man vill. Jag fattar verkligen INTE mentaliteten som pågår.. jag gör inte det!!

Jag och Mia hann inte ens till knutpunkten innan en kvinna (och jag menar en kvinna 35-40+) säger åt mig dra ner kjolen när jag går förbi.
Och då vänder jag mig om och frågar varför MÅÅSTE hon bry sig? Vad spelar min klädsel för roll för henne?
Och jag fattar henne halvt för hon pratat norska men otrevlig är hon och jag svarar tillbaks att det är bara mina problem vad det gäller min klädsel..
Vad som händer och inte händer drabbar bara mig INTE henne så lägg av.
Men hon svarar något otrevlig och jag svarar tillbaks för får nog "Ta inte ut det på mig för du är gammal och ful." och jag vänder och går.. då börjar hon skrika jag är en jävla hora och jag skriker tillbaks "Jag kan åtminstonde få betalt till skillnad från andra" och tittar på henne.
Och jag hör en bra bit när vi går hur hon och hennes vän/vänner står och skriker efter oss.

Och hela vägen till Tempel (och från) möts vi bara av kommentarer från både tjejer och killar och jag säger till Mia "Man kan tro att dem ALDRIG sett tjejer med kjol förr."

NEEJ jag fattar verkligen inte varför människor tror dem får säga och göra vad dem vill på grund av till exempel en klädstil.
Ska jag kräka ur idiotiska kommentarer till människor om jag anser till exempel vissa hårfärger är fult?? Idioti!


Och inne på Tempel blev det inte bättre, fick nästa slåss mig ur alla möjliga situationer, vi fick många gånger gå från dansgolvet för det gick inte.
Och jag fattar inte killar.. dem ser redan massvis med killar på en tjej, jag hade tänkt om massa tjejer va på en kille "äsch skit i han, endå så många som försöker ragga" men det struntar visst killar i.. jag tror det växer tävlingsinstink och dem bara måste med slåss av allihopa och jag blir GALEN!!

Killarna va som hyenor på en ren.. jag fick nästan panik. Sen tog det droppen när två killar slår sig ner vis mig medans jag väntar på Mia som röker.
Dem sitter nästan i knät på mig och jag ber dem backa. Och sen så säger jag med jag har pojkvän men ena säger bara "Ja men det är bra, kyss nu min vän"
VAA? Neej.. och så tar han mitt huvud och föser mot honom medans han andra med drar mig till honom och jag drabbas av sjuk panik och blir förbannad och börjar skrika åt dem.

Så säger den ena "ja men respektera det då.. hon har ju kille" Och jag blir mer förbannad och säger att det spelar ingen roll om jag har kille eller är singel.. man gör INTE så.
Jag ska inte respekteras för jag har pojkvän.. jag ska respekteras för jag är en människa.

Efter ord hit och dit går dem äntligen och Mia kommer strax efter och jag bara känner att nu får det räcka, min energi tog slut.

Hoppet om mänskligheten för Sveriges befolkning är utdöd just nu känner jag. Folk här tror dem får göra vad dem vill, säga vad dem vill till andra människor runt om och skiter i fullaste vilket.

Människor verkar ha glömt bort att alla andra runt dem är också människor och vill precis som dem behandlas trevligt. Det är inga robotar som inte har känslor eller viljan att få respekt.
Människor glömmer.


Men annars hade jag en underbar kväll med min söte :) Thanks!



Innan kaosen bröt ut, hee.


Mia hihi

//Out


Kommentarer
Postat av: Hike

Hahahahaha, förlåt att jag skrattar men det är för att hela historian låter så jävla absurd. Ursäkta.

Kan säga att när jag går ut och klubbar så gör jag det i stort sett alltid för musiken/dansandet skulle, och jag tycker det är så sjukt kul att se hur andra killar beter sig på dansgolvet (och i klubben i övrigt). Man ser 2 söta tjejer som står och dansar tillsammans, och snart blir de omringade av killar som står och dreglar över dom.

Och det som jag tycker är så roligt är att jag får lika mycket, om inte mer, action som de genom att bara stå och dansa och njuta av musiken. Man kommer väldigt långt med en blick och ett leende. :)



Anyway, bra att du står på dig! Självklart ska man kunna gå klädd i vad man känner för utan risk för påhopp (både fysiska och verbala). Och vad jag minns ifrån Adam och Emelies inflyttningsfest så passade du jävligt bra i kort kjol/klänning! ^^

2010-11-07 @ 12:12:14
URL: http://blogg.ahtl.se
Postat av: Malin

Noll respekt! Både från tjejerna och killarna, sure - lite kallt för dom kläderna mitt i november ;) men kärringen hade nog klagat om du hade kommit så i Juli också.



Vem har rätt att lägga sig och skrika glåpord efter någon pga deras utseende, klädsel etc. INGEN! Det är så lågt och brist på respekt. Du reagerade helt rätt och jag hade sagt ifrån på samma sätt!



Sen killarna... Ja, är man blond så ska man ju ta det "ellerhur". Hade gett dom stryk :)

2010-11-10 @ 13:10:17
URL: http://emaelien.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Malin: Ja kallt va det kanske, men problemet är ju om man ska klä sig för november utomhus kommer man dö av värmeslag sen inne på stället. :P

Och seriöst.. jag skiter i människors åsikter och hur vädert är, jag klär mig i det jag vill ha för stunden.. sen är det faktiskt mina problem, fryser jag eller blir sjuk.. drabbar det bara mig, ingen annan pga av hur jag va klädd :P Hähä.



Jaja, jag hamnade i tjafs med vissa för jag tänkte inte ta att dem bara tog sig frihet.. men då anses jag vara den otrevliga.

Varför ska vi tjejer bemöta killar trevligt när dem tafsar eller kommer med vidriga kommentarer?



Då hoppas jag dem anser att deras mamma/syster också ska behöva göra det om dem råkar ut för sådan typ av kille:P

2010-11-10 @ 16:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0