9 november - Ung och bortskämd

Programmet "Ung och bortskämd" är bland det pinsammaste jag sett. Seriöst skoja med mig, hur kan människor i 18-24 års åldern bete och va lika ofömögna som en 5åring?

Hur kan föräldrar uppfostra sitt barn till bli en totalt inkompetent människa? Hur kan man göra så att ens egna barn inte kan bli självständiga individer? Kapa deras egna ben så dem alltid kommer behöva sina föräldrars?
Dem säger dem vill va snälla mot sina barn men jag tycker det är grymt.. gör dem till korkade, naiva människor som inte ens vet hur man handlar mat.


Seriöst fattar inte.. och jag fattar inte hur dessa ungdomar ens kan tycka det är okej. Vakna upp!! Det är sjuukt oattraktivt med vuxna människor som är lika hjälplösa som bebisar och lika naiva som en 5 åring.

Hur kan man tycka att man är "störst, bäst och vackrast" för pappan betalar ALLT? Piiiiinsamt är ordet!

Dem lär sina barn att va stolta över att ha föräldrar som gör allt när man är 20+, som tycker det är så häftigt och nice att ha föräldrar som betalar allt, finns tillgängliga all the time om dem vill ha skjuts någonstans.
Men NEEEJ det är sjukt oattraktivt att man inte klarar sådana saker själv när man är så kallat vuxen.

Alla kan ha det svårt och behöva hjälp på vägen.. men att ha en stolt känsla över att man ligger och drar sig i sängen fram till klockan 13 och sen gör inget av dagen.. för helveteee!!

Och värst ansåg jag hur fan kan dem behandla sina föräldrar så, som några jävla robotar som inte har känslor eller ett liv.
Som dem anser ska passa upp dem dygnet runt.. annars svär dem åt dem och är otrevliga.

Fattar inte hur man som vuxen person, över 20 år, svära och skrika åt sina föräldrar för dem ber en komma upp ur sängen eller hjälpa till med hushållet.
Fan enligt mig bara en spark rakt ut på gatan utan kläder och pengar asså!!


Riktiga losers är det.. förlåt, anser jag.

Jag dömer inte människor som är arbetslösa (är själv inte fast anställd), bor hemma med föräldrar och vad det nu kan vara.. bara man varje dag gör det bästa från sin sida.
Inte sover bort halva dagen och spenderar tusentals kronor från föräldrarnas konto, lever i en lyx som inte är ens egentligen.
Och värst pratar som det är deras egna pengar.. piiiinsamt i massor.

Och tjejer som säger "ooh kan inte jobba för behöver min skönhetssömn" Fakk u.. du är ful med eller utan det och allt ditt jävla spackel, väx upp idiot och börja ta ansvar!
Men tror dem är så jävla all that med sitt billiga, sönderanvända löshår, fullt spacklade ansikte varje dag, fejknaglar och heeeelt oansvariga som vuxna.
Det är inte sexigt, fatta.. se ut hur ni vill men lek inte divor (inte när ni bor hemma och beter er som 3 år gamla, sätt på blöja istället för smink).
Nej bli vuxna och agera som en vuxen människa. Då kan vi snacka om attraktiv.. inte innan dess.


//Out

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig till fullo! Så himla pinsamt att dom beteer sig så OCH tror att dom är dom tuffaste som vandrat på jorden.



Misslyckade är dom, misslyckade små bortskämda barnrumpor! Hur kan man uppfostra sina barn på det sättet? Nej, fy...

2010-11-10 @ 13:05:11
URL: http://emaelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0