Låt killar vara mer än ”kåta snubbar”

Läste denna artikeln på aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article7964911.ab

Och jag håller totalt med. Jag ofta säger att det är inte tjejer bara som behöver lära sig vad som är okej och inte okej hur en kille behandlar en.
Det är inte bara vi tjejer som behöver få lära oss om värderingar, känslor och sexualitet.

Mycket är riktat till oss och killarna glömms bort. Lär dem också samma saker så kanske dem slutar behandla tjejer så kränkande som dem kan göra ibland.
Dem får inte tala ut om känslor eller sexuella värdringar, allt dem har är tidningar som Moore och Slitz. På något sätt så känner jag dels.. är det underligt att en kille tafsar utan din tillåtelse på dig ute när dem bara har sådant att vända sig till?

Och det är ett uttryck jag alltid hatat "killar är killar" Whaaat lixom?! Vadå är allt dem gör okej för killar är killar? Dem är också individer som formas av samhället, av vuxna/vänner/media precis som vi tjejer. Så dem har både lika mycket skyldigheter och rättigheter som oss tjejer.

En vettig artikel enligt mig :P

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0