16 oktober - Olyckor

Om någon tror jag har en gnutta graciöst i mig så kan jag berätta att det är så jävla fel. Historien visar att jag bör nog ha massor med säkerhetsgrejor runt mig.

Några exempel på vad jag råkat ut för:
- Fått en spegelskärva som föll rakt ner i armen på mig, satt den fint där.

- Lyckats få min fot överkörd av en bil, bästa va ju att när förare uppfattade hon nog kört över mig (för va parkeringsplats på coop så hon körde långsamt) så stannar hon, bara det att hon stannar PÅ min fot.

- En list hade lossnat från väggen och ligger med spiken rätt upp, 7-8cm spik. Och jag som inte ser den hoppar runt.. vart träffar den. Barfota, hälen, fullkraft helt in. Där står jag med en list under foten och fattade noll vad som hänt.

- Halkat ner för vår slitna stentrappa, högra smalbenet viker sig under mig så det sitter jag på när jag glider ned för stentrappan som är full med vassa kanter.
Där fick jag smärta, no fat som skyddade skelettet ju och helt uppslitet fan, en blodådra som svullnade till max och som stack ut.
Jag höll på tupp av fan för problemet va inte smärtan, problemet va att jag insåg att nu kommer jag få ett stort ärr över hela smalbenet.
Och det är vad jag har idag, haha.


Och jag kom att tänka på alla dessa olyckor för igår ramlade jag över en trottoarkant när jag smsade. Idag kan jag inte gå på vänstra foten för min stortå värker, har en lustig färg och svullen.. ehm?
Men vet det inte är brutet så inte lönt åka in, kan väl som värst vara en spricka och det kan man endå inte göra något åt.
Bara kände, varför kan mina olyckor aldrig komma små.

Bara en enkelt sak som en gång blev jag biten av en hästfluga i pannan, får jag ett vanligt bett.. NEEJ jag får hela vänstra av ansiktet uppsvullet, ögat kunde jag inte ens se med så svullet det va.
Fan asså.. hahah.. och min familj hade skitkul åt det, skratta åt mitt nya ansikte hela tiden. Haha thanks guys, felt the love :P


Inte alltid lätt vara Vanessa säger jag bara :P

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0