19 oktober - Olika torrshampoo

Jag har testat på tre olika torrshampoo eftersom det blivit en liten del av mig, haha. En av de saker som jag behöver ha med mig om jag ska någonstans, hihi.

Har varit användare av Lee Staffords torrshampoo (80kr för 150ml) ett bra tag. Det första jag testade på och gillade.
*Doftar gott - kanske för starkt för vissa (min pojkvän dör när jag sprayar det haha).
*Man får en hyffsad volym men som dock förfaller under dagen.
*Men håret känns och blir luftigare samt ser fräscht ut igen.
*Dock så kan pulvret va lite jobbigt att få ur håret, så pillar man sig i håret, får på händerna sen tar man i kläderna o får vita pulvermärken - det som irriterat mig lite.
 

Så jag valde att testa Proffs torrshampoo eftersom det endå inte kostade så mycket (39 kr för 150ml på HM).
*Doftade inte lika stark men gott, så fördel för andra.
*Den sprayade en konsistens som påminde om mousse - som jag inte gillade och att den sprayade mer "överallt" så det hamnade på kläder och i ansikte. Men som blev pulver när det torkat in. Så kanske vänta med sätta på sig kläder eller skydda dem.
Så det gillade jag inte alls.
*Sen blev håret ganska hårt av det men såg rent ut, det kändes som man hade sprayat med hårspray - vilket kan va positivt om man vill forma håret också och det höll bra.


Till sist har jag testat Björn Axén styling powder (70kr för 80ml mer gjort för travel size, finns att köpa 200ml för 130kr).
Dyrast av dem men nog också den jag gillar mest (crap haha).
*Luktar så gott - min pojkvän älskade doften och kände inte att han kvävdes att gå in i badrummet efter jag sprayat.
*Lätt att få bort pulvert och slippa få rester på fingrarna om jag drar dem genom håret senare.
*Får också håret att se rent och fräscht ut - men fick också håret att kännas lite hårt (inte lika mycket som Proffs).
*Men utmärkt till att styla och forma håret. Volymen blev det och som stannar kvar eller är lätt att piffa till med fingarna under dagen.
Och det va två dagar sen jag hade torrshampoot i håret och mitt hår ser fortfarande rent ut och volymen är tillbaka om jag bara piffar till. Love it :)  



Så min åsikt är att jag föll mest för Björn Axén, dem andra är inte dåliga men Axén höll bäst i längden tycker jag. Dem andra funkar om man vill ha billigare alternativ och jag tänker använda upp dem för dem va inte katastrof men i forsättningen lutar jag mig åt att köpa Björn Axéns.

//Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0