27 oktober - I´m a gangster

Jag har ibland undrat hur ytlig jag är. Jag är inte ytlig vad det gäller andra..tror jag? Men jag lägger mer ner ytliga tiden på mig i så fall.
Men jag är endå inte så jävla ytlig att jag bara inte kan gå utanför mitt hus utan smink. Är ofta utan smink, det är mest bara när jag ska festa eller göra något speciellt som jag sätter på mig.
Men jag är ju i min tysthet väldigt kritisk mot mig själv. Jag har saker jag vill förbättra..men jag vågar visa mig som jag är endå. För andras åsikter pissar jag på endå, fått höra åsikter om mitt utseende och klädstil sen så långt tillbaks jag kan minnas att jag helt enkelt inte bryr mig.
Alla säger och tycker något hela tiden att den enda åsikten jag bryr mig om är min egen. På gott och ont, för har jag bestämt mig för något att inte gilla eller gilla så är det bara så!

Svårt att förklara lixom..för samtidigt som jag kan ogilla något hos mig så vågar jag endå visa det. Exempel
jag tycker jag är betydligt mycket sötare med smink men endå går jag oftast utan.
För det påverkar mig inte vad andra tycker, det är inte viktigt för mig att visa min "bästa" sida för folk ute i samhället.
Jag vet hur "snygg" jag kan se ut att jag inte behöver ha den sidan all the time.. jag vet och det räcker för mig :P

Sen kanske jag är lat, men jag sover hellre på morgonen innan jobb än går upp tidigare för göra vid mig. Därför jag uppskattar ett jobb, som på förskola, där man inte behöver se sminkad och övervårdad ut varje dag.. hehe.
Så redan där fann jag en nackdel med att jobba på Hilton, hahah :P

Öööverskönt på kvällen bara "aah jag har inget smink som måste tvättas av". Hatar den jävla evighetsmascaran, hahah..drygt.
Patrick säger jag ser ut som en panda, med allt svart runt ögonen, när jag tvättar av (jag brukar smeta ut sminket och sen visa för honom hihi).



Fun grej jag hittade

Du har..
(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En lock-/vågtång
(x) Designparfym
( ) Fondation över 200 kr
(x) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel (inte hemma men jag går ju och vaxar mig, annars hade jag ju köpt hem.)
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
(x) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Poäng: 11
 

Du..
( ) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder fondation varje dag
( ) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Avänder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
(x) Använder bodylotion varje dag
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på Gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Poäng: 2


Du har..
( ) Tonat håret
(x) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
(x) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen

Poäng: 3


Totalt: 16

0-10 Naturligtvis naturlig tjejen!
10-15 Konstgjord behandlad blomma
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20-25 Fryst jordgubbe
25-30 Barbiedocka. Bara plast


Vadå kanariefågel i nordisk miljö? Jag som är trög för jag inte fattar? Haha och fattar inte vad som menas med fryst jordgubbe iheller :P


//Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0