7 oktober - Tvång att sminka sig?

Har ni också ju äldre man blir desto mer ser man hur ytliga de flesta är. Jag är också ytlig, när det gäller mig själv. Ja, för jag bryr mig om mitt utseende (dock inte alltid, jag vågar se ut som en luffare som dragits upp ur en kloak för jag vet hur "snygg" jag kan bli, så känner mig trygg i att se "ful" ut med, i alla fall på vardagen.)

Så bara för sticka in med en grej, jag fattar inte tjejer som klagar "ooh så jobbigt, varför ska man behöva sminka sig varje dag". Eeeh vem har påstått det lixom? Ingen kommer polis kommer gripa dig om han ser dig ute utan smink.
Så klaga inte, jag är själv tjej, jag fattar detta med smink.. man vill se bra ut om man har ett jobb där man där man möter människor (bara glöm jag går till Hilton utan smink och jobbar ti ex men det är mitt val att sminka mig).
Man vill se bra ut när man går ut och festar (enda gången jag absolut INTE skulle vara utan smink, för det kan jag erkänna.. hade inte känt mig snygg bland alla festfixade om jag inte själv va det) MEN.. det finns inget tvång på smink.

Så väljer man gå med smink varenda jävla dag så klaga inte.. för det är ett eget val, so shut tha fuck up!!
Jag klagar inte för jag vet.. och just därför jag pissar på det med.. orka alltid ha smink på sig, så fort jag känner att "nu är det inte så viktigt" så tar jag chansen att vara utan.. en vanlig vardag då jag varken jobbar eller festar. 
Älskar känslan av ett rent ansikte, kunna gnugga sig i ögonen som en idiot.. hähä.
Och jag i alla fall känner att jag är den jag är utan smink, inte med.

När jag träffade min kille fick han snabbt se mig utan smink.. för vadå lixom.. det är ju den jag är, vad ska jag göra om han skulle tycka jag är ful utan.. to bad, this is how I look.
Och det va faktiskt vad min kille sa "Fan vad skönt med en tjej som kan gå utan smink, som inte måste fixa till sig så fort man lämnar dörren."


Så jag bara känner, käften på alla ni som klagar på att ni "måste" ha smink varje dag. Jag klagar inte för jag vet att det finns ingen tvång, kommer inte hamna i fängelset om jag är utan, eget val om jag sminkar mig varje dag.

Och seriöst.. om det är ert värsta problem att klaga på så va fan glada, känn er lyckliga att det är eran "problem" för där finns problem i världen ni aldrig skulle vilja behöva klaga över att ha.


//Out


Kommentarer
Postat av: Jessie

Håller med dig!

Minns fan inte ens när jag sminkade mig sist, orkar inte sminka mig för att jobba på dagis liksom :P

2010-10-07 @ 12:12:26
URL: http://sarakechi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0