25 september - Göra slut mer än en gång

Bara jag som tycker det är skitlöjligt att i ett förhållade hålla på att göra slut - bli tillsammans, göra slut - bli tillsammans osv. Och sitta på facebook och ändra sin status därefter hela tiden.

Jag känner bara "Kom igen hur gamla är ni?" och om man gör slut hela tiden, speciellt så fort man tjafsar.. så tycker jag inte det känns som man tar sitt förhållande på allvar..är det all respekt man har för sitt förhållande?
Alla tjafsar, alla blir sura och irriterade på varandra ibland.. men inte ska man göra slut för det.

Och alla kan ha gjort slut men upptäcka när man varit ifrån varandra det va ett misstag och hitta tillbaks. Men detta att göra slut hela jävla fakkning tiden så fort man blir osams..för mig tyder det på saknad av mognad (och jag pratar om människor i min ålder, inte små 16åringar..dem har inte mognad så haha). Och speciellt när man måste ändra statusen på facebook hela tiden därefter (u make me laugh haha).

Och min regel är att man ska aldrig göra slut när man är i ett tafs, när känslona flyger åt alla håll. För det är lätt känna eller göra saker man sedan ångrar.
Och man ska känna att detta att "göra slut" är en stor sak.
Jag vågar inte använda mig av det hursomhelst för min kille betyder för mycket för mig, för mig tar det emot att slänga ut "det är slut"..för vårt förhållande är för seriöst för att göra något sådant för snabbt och jag vill inte riskera honom bara för jag blir arg.

Så jag anser att känner man att man vill göra slut när man är arg så vänta.. vänta tills känslorna svallnat, känner man fortfarande att man vill göra slut?
Ska man göra slut ska man göra det när man är sams.. känner man det då tyder det mer på att ens känslor, om att man inte vill va med personen, stämmer.

Och seriöst, jag fattar inte ens hur man orkar ha ett förhållande där man gör slut var och varannan vecka, drama all the time.. det finns bättre saker att fylla sitt liv med än drama.. i alla fall för mig.
Kanske personer som håller på så gillar dramat, kanske känns meningsfullt för dem, vad vet jag.

Jag vet i alla fall att jag har aldrig orkat ha sånt i mitt liv.. och därför jag haft få förhållande, bara haft ett innan.. så har mitt andra nu.
Träffat hundra killar men aldrig känt det är värt gå in i ett förhållande. Och jag må kanske bara va inne i mitt andra förhållande men jag har haft meningsfulla.
Jag är än idag tacksam för det jag upplevde med mitt x, vi hade det jättebra ihop men vi förstod vi va för olika att bygga en framtid med.
Och när vi valde göra slut så va det just det.. slut. Precis vad ordet betyder, inget hålla på fram och tillbaks en miljon gånger.
Nej tack för sådant säger jag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0