1 september - Att få en komplimang

Nu kanske jag är en surrkärring men jag fattar inte varför så många tjejer (i alla fall de bloggar jag läser) måste skriva ut VARJE gång en kille raggat på dem eller sagt en komplimang.

Skulle jag göra det skulle min blogg inte handla om något annat.. haha. Och inte för att jag är världens sötaste.. utan för att killar raggar på ALLA tjejer, när man tar tåget, bussen, går för handla något i en livsaffär (jag har haft en jävla stalker inne på coop forum som jobbat där, lol).. ja bara så fort man lämnar huset.
Det spelar ingen roll vart man är på väg eller gör.. det dyker alltid upp någon kille

Kanske är det jag som tänker fel men jag tar inte åt mig av en komplimang som en kille säger till mig för jag vet att så säger han om många andra tjejer.
Och speciellt när man är utomlands.. ooh ta det som en komplimang att killarna drar i dig och säger du är så vacker "gift dig med mig, skulle bli så lycklig, älskar dig".
Det fattar jag inte ens hur man kan ta som en komplimang för det är ÄCKLIGT sättet dem säger det på och sen säger dem det till exakt alla tjejer.
Och killar här i Sverige med.. jag vet hur dem funkar :P

Men jag förstår inte själva grejen varför man måste berätta VARJE gång en kille sagt något, jag gör inte ens det till mina vänner irl för det skulle bli så uttjatande om jag berättade VARJE gång (kan jag berätta när det gäller helt sjuka raggningsknep eller så för det skrattar vi åt).
Men annars håller jag sånt för mig själv.. vem fan bryr sig om att killar säger jag är vacker. En sak jag kan leva på själv i så fall :P


Och en sak som för mig är oehört viktig.. jag har aldrig låtit någon utifrån bygga upp mitt självfötroeende, inga raggningsknep för få mig, inga komplimanger får skapa mitt självförtroeende. (Klart man kan få bli glad och ta det till sig men jag bygger inte mitt självfötroeende runt det).
Bygger jag upp mitt självfötroeende på det kan andras kritik rasa det också.

Så det är lixom.. lika mycket som jag får komplimanger lika mycket får jag folk som säger negativa saker.. I do not care.
Den enda som kan sänka eller höja mig är jag själv and I like it like that.


Fan har (gissar på att det är yvve och jocke) gjort med Eddy :P


Kommentarer
Postat av: Mia

hahaha aaww äääddy. Nej eller hur, håller med dig. Vet du syftar på Ps. Hon störda u know. hahaha

2010-09-01 @ 16:17:47
Postat av: Sofie

isåfall kanske du är väldigt bortskämd med komplimanger, för jag får inte det så fort jag lämnar mitt hus och därför blir iaf jag väldigt glad när jag får det, tycker också man ska ha ödmjukhet inför att man får komplimang istället för att bara vifta bort det. sen att veta vems komplimanger som man ska värdesätta är ju en annan femma. typ killar utomlands eller äckel som står i grupp och raggar hade ju raggat på allt med två bröst i princip. beror kanske även på vad man har på sig när de raggar. raggar de för de tycker man är snygg eller för man har en kort kjol? så, jag tycker inte man ska skämmas för att man är glad över att få komplimanger, jag tycker snarare det handlar om att man har en ödmjukhet. sen är det skillnad att berätta för man e glad eller berätta för att skryta.

2010-09-02 @ 11:25:53
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: sofie

ps, du kan verkligen skatta dig lycklig isåfall om killar raggar så fort du tar tåg buss eller affär för det ger de fan inte på mig iaf o inte på många jag känner heller hehe så tro inte det är så för alla.

2010-09-02 @ 11:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0