11 september - Utseende, äkta eller fejk?

Några saker som jag fick lust att nämna är.

1) Är jag en av få tjejer som inte alls fattar detta med löshår? Fattar inte hur det funkar, ingenting. Och jag förstår att tjejer har ju det för att förbättra sitt hår. Men det är ju inte ens hår. Därför jag aldrig kunnat tänka mig ha något sådant, jag skulle känna mig helt fejk. Att jag tar hand om mitt hår och stylar det och trixar är sin sak.. det är endå mitt hår.
Men använda sig av fejk och "gud va fin jag blev nu" hade aldrig funkat för mig för jag vet jag inte ser ut så egentligen..det är bara på låtsas.

Och jag tycker (förlåt mina vänner som använder löshår) att det ser äckligt ut när man ser det ligga här och där. Asså när man ser det utan att det är på deras huvuden, för mig mer påtagligt att det är fan löshår (för man tänker inte så lika mycket när det sitter på huvudet och man inte ser det på samma sätt).

2) Och samma sak tycker jag med lösögonfransar och lösnaglar. Är jag den enda tjej som inte klarar av att använda sånt för jag känner bara hur hela min kropp skriker "Feeejk, feeeejk.. du är feeeejk!"


Och det är klart att man har rätt till känna sig fin, men jag klarar inte av när jag ser bra ut på grund av saker som inte är jag.
Om allt sådant får mig att se ut som världens vackraste så skulle det nästan knäcka mig istället.. för jag vet att det är inte jag, jag ser inte ut så..
Jag lurar, jag lurar er.. men jag kan inte lura mig själv.. för åter.. JAG vet. Det skulle knäcka mig, att veta jag inte är så vacker om jag plockar bort allt. 
Skulle känna mig falsk. Så det får motsatt effekt hos mig, jag blir inte glad av se en förbättrad "Vanessa" som endå är falsk.
Så jag har aldrig ens vågat testa lösgonfransar eller löshår eller så.. jag vill inte veta hur "fin" jag kan bli, för blir det inte svårare att låta bli alla dessa saker i så fall?
Jag vill inte hamna där lixom.. känna jag behöver dem för se bra ut.
Fattar ni ens vad jag menar?


Så jag föredrar, även om det inte blir lika vackert, använda mig av att förbättra det jag har.. mitt eget hår, mina egna naglar, mina ögonfransar.
Och jag känner att när jag får en komplimang så kan jag ta den till mig för jag har inte byggt upp mitt utseende runt en massa som inte är mitt :P

Som när min vän (dont kill me) fick en komplimang för sitt vackra, långa hår och hon blev helt glad.. så sa jag bara till henne, eftersom det va löshår "vad blir du glad för, du får ju en komplimang för något som inte är du endå"
Hahah.. Hon bara svarade med att jag skulle hålla käft typ, hahah. :)


Dock är jag snabb (för brukar få komplimanger för mitt hår) med att säga att jag färgar det.. (även om jag faktiskt är blond så ljusar jag det ibland.. det är väl mitt fejk i så fall men jag är fan inte rädd för erkänna det, hehe).
Och har många gånger funderat på sluta.. men samma där, man blir lite beroeende :P


Ja lite vad jag brukar tänka på, hehe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smink är också fejk, för det är inte du. det är inte medfött. men så kan man inte tänka.

2010-09-11 @ 21:19:45
Postat av: Vanessa

Klart man kan om man vill, fritt att tänka hur man vill ju.

Skillnaden med smink är att bara för du sminkar dig, framhäver dina drag.. så blir man inte en helt annan.

Om man börjar spackla sig så ja, vilket jag inte gillar iheller.. då kan man se ut som en helt annan.. men för mig är det inte vad smink betyder..



Att sminka är för framhäva den man är, dragen man har.. göra sig fin är en sak.. men göra om sig en annan tycker jag.. som för mig känns fel..

2010-09-11 @ 21:26:24
Postat av: Anonym

Det är ju som att ha högklackade skor, du blir lång men du är inte lång i verkligheten så feeejk där med. Finns massa andra saker men orkar inte skriva.

2010-09-12 @ 18:49:11
Postat av: Sofie

håller med ovanstående person lite.. smink är fejk, högklackat, push-up-bh, inlägg i bh:n osv osv. Mycket som vi tjejer använder döljer vissa saker och framhäver andra.löshår är egentligen inte så fejk tycker jag för om man låter sitt eget hår växa så kan man ju fortfarande se likadan ut. lösögonfransar är kanske skillnad, eftersom det är något man aldrig kan få själv. men men mkt vi tjejer använder är fejk :p .. sen kanske dina vänner blir lite ledsna av att läsa detta om de nu använder det...

2010-09-12 @ 20:51:10
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Ja men med högklackat ser man, vet varenda typ att är någon lång och ha högklckat så kan man räkna av dem cm, man ser ju.

Och jag tror inte att ni förstår skillnaden mellan att framhäva saker man HAR och att göra om sig.

Och jag sa aldrig att det är fel att göra som man vill.

Men JAG tycker löshår är äcklig.. jag kan inte ta i löshår, äcklig känsla för mig.

Ja men låt håret växa istället för använda löshår då.. för tycker du seriöst man kan ta det som en komplimang om någon säger "ooh va ditt hår är långt o fint" kan man ta det till sig när det inte e ens eget. JAG hade iaf inte kunnat och det är upp till mig hur jag vill ta saker.

När någon säger "Va fin hårfärg du har" så ja jag kanske lyckats färga det fint.. men jag kan ju inte va stolt över att det är MIN hårfärg för är ju inte det, haha.. tänker inte leva i en fantasivärld.



Men aldrig sagt det är fel att använda sig av allt man vill.. skrev hur jag upplever om jag skulle använda mig av sådant.



Och nej mina vänner bli inte ledsna för vi är vänner, och vi säger alltid vad vi tycker.. thats whats friendsship is all about. Vi lever inte i bubblor och fejkar våra åsikter :P

2010-09-13 @ 16:31:16
Postat av: Sofie

nej, vänskap handlar inte om att säga allt man tycker ? det finns saker som man bör vara tyst om, av hänsyn till sin vän för att man tycker om den så mkt att man inte vill se den ledsen eller må dåligt över sig själv. det anser jag iaf.. tycker inte man ska klanka ner på något som ens vän gör/har/använder bara för man själv inte gillar det. okej att säga att man inte gillar det, men inte spy galla över det. men okej, om du och dina vänner pratar så så är det säkert som du säger, att ingen blir ledsen av det.

2010-09-13 @ 18:33:58
Postat av: Vanessa

Jo klart det gör. Det är just för sina vänner som man kan berätta. Sitter du och ljuger för dina vänner om saker?

Vi frågar varandra alltid om vi ti ex ska festa om det vi har på oss är fint. Och då säger vi ärligt ju.

Och min syster sa själv "jag frågar alltid helst dig vanessa om saker för du säger alltid ärligt".

Mina vänner ska veta att ALLT jag säger till dem är sant.

Jag döljer inget och dem döljer inte.

Och om du tror att bara för man är ärlig att det betyder att man spyr galla så har du helt fel.



Jag kan omöjligt nervärdera min vänner för det är inte så jag ens tänker om dem, jag har INGET i mina ärliga tankar om dem som är elaka.

Och om du ens har tankar som är elaka, men som du är tyst om, för dina vänner.. är det vänskap?

Och om du inte kan va 100% ärlig med dina vänner.. är det vänskap?



Inte för mig i alla fall. Och jag är glad för att jag och mina vänner har den vänskapen att vi kan påpeka saker om varandra (för jag tar inte illa vid om dem tycker jag kanske beter mig dålgit på något vis, för då ger dem mig en chans att bli bättre..och det är ju utav kärlek man är ärlig) utan att det blir märkvärdiga bråk eller tjafs.



Så jag gillar inte att någon påstår att jag klankar på mina vänner bara för att vi kan va ärliga mot varandra.

2010-09-13 @ 20:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0